"Priča o promjeni Dejtona je prazna''

- Ja sam protiv revizije Dejtona. Šta može biti sadržaj te revizije? Ako otvorite to pitanje, vi ćete imati tri potpuno različite vizije Bosne i Hercegovine. Ako otvorite pitanje Dejtona, imaćete pitanje iz Sarajeva – država bez entiteta, ako je moguće. U Republici Srpskoj ćete odmah imati “nezavisna Republika Sprska” – nema BiH. Kod Hrvata u Mostaru, recimo, treći entitet ili posebna izborna jedinica. Kako ćemo se dogovarati ako imamo tri različite vizije? (…) Ta priča o promjeni Dejtona je jedna prazna, nepotrebna, beskorisna priča koja nas samo dijeli.

Republika Srpska 01.02.2019 | 12:03
"Priča o promjeni Dejtona je prazna''
Počasni predsjednik PDP-a, bivši član Predsjedništva Bosne i Hercegovine i bivši ministar spoljnih poslova Bosne i Hercegovine Mladen Ivanić bio je gost ovosedmične Kopče u programu TV1, gdje je otkrio da je dugoj listi titula sa prefiksom "bivši" pridružio i onu profesora na Ekonomskom fakultetu u Banjaluci, ali da je obrt u toj situaciji ipak moguć.

Ivanić još nije odlučio da li rješenje radnog odnosa tražiti sudskim putem. On je predavao trideset i tri godine i ima zvanje doktora ekonomskih nauka.

- Vidjet ćemo je li to završena priča ili ne. Trenutno da, iz nekih svojih razloga Univerzitet nije htio da me vrati u radni odnos… Vidjet ću. S jedne strane, imao bih motiv možda da pokušam sudski to dokazati, s druge strane, pravo da vam kažem, ne znam ni ima li smisla tu više raditi, kazao je Ivanić.

Ivanić je izgubio u trci za mjesto člana Predsjedništva BiH iz reda srpskog naroda. Ističe da je to prihvatio bez problema, jer je na osnovu ranijeg iskustva naučio kako je 'i biti i ne biti'.

- Ja sam se cijelo vrijeme svoje političke karijere trudio da sačuvam neku vrstu normalnosti. Odmorio se jesam, sagledao rezultate. Ne mogu ja biti iskren i reći da sam izgubio izbore. (…) U suštini je na ovim izborima bilo neviđeno mnogo krađe, neviđeno mnogo manipulacije.

Ističe da je bio uvjeren u pobjedu.

- Imao sam rezultate javnog mnijenja. Stvarno raspoloženje ljudi je bilo u moju korist. Kako je vlast sa svim manipulacijama, javnim RTV servisom, prijetnjama penzionerima, zaposlenicima, zloupotrebi javnih fondova, kupovinom glasova i svemu ostalom meni priznala da sam imao 300.000 glasova, to znači da je odnos bio puno, puno drugačiji. Nemate uslove da se borite za istinu u ovom sistemu, navodi Ivanić. 

Briselska kurtoazija i beogradska realnost
 
Ivanić ne smatra da je jedinstvo članova Predsjedništva pokazano u Bruxellesu stvarna slika onoga što se dešava u Bosni i Hercegovini i njihovih odnosa. Mišljenja je da kurtoazija i osmijesi nestaju u trenucima kada takve vrste sastanaka završe. Kaže da je najveći problem što pravo lice bh. političara ne vide učesnici sastanaka, već Bosna i Hercegovina, te da ono što se prenese javnosti nakon sastanaka iza zatvorenih vrata varira od prirode samog sastanka.

- Ja sam bio na mnogim sastancima. Imate dva tipa tih razgovora – formalne na kojima svi govore formalne fraze i na kojima se sve završi za četrdeset i pet minuta do sat, bez sadržaja. Imate stvarne sastanke na kojima se otvore konkretni problemi i na kojima se veoma iskreno razgovara i ta vrsta razgovora je meni bila korisnija.

Napominje da nije bio na sastanku, ali vjeruje da ima dovoljno neutralnosti i iskustva da analizira predočeno i ocijeni briselski sastanak.

- Meni je ovo izgledalo kao formalni sastanak sa kojeg su poslane pozitivne poruke , ali u kojem sadržajno nije bilo ništa.

Ivanić vjeruje da Dodikove riječi sa sastanka u Beogradu ipak bolje odišu realnim stavovima.

- Mislim da je realniji pristup i iskreniji politički stav nego ona lijepa slika koja je došla iz Bruxellesa i neka vrsta jedinstva, opuštenosti i sklada koja je vladala između članova Predsjedništva. Svi dobro znamo da između njih nema tog sklada”, navodi Ivanić.

Bosna i Hercegovina po Orwellu

Mladen Ivanić smatra da BiH ima problem izazivanja problema na svim političkim stranama, od kritika Izbornog zakona do inicijative SDA o promjeni imena Republike Srpske. U slučaju inicijative SDA, smatra da izazivanje ovog problema odgovara i jednima i drugima, misleći u tom slučaju na Bakira Izetbegovića i Milorada Dodika.

- Odgovara to i gospodinu Dodiku jer se time opravdava njegov tvrdi stav koji iznosi već godinama. Da nije bilo takvih stvari, pitanje je da li bi njegov stav imao takvu težinu. Ovako kad neko kaže da neće više da se zove Republika Srpska, nema tog građanina u Republici Srpskoj koji će reći – saglasan sam sa tim.

Rezultat ovakve politike po Ivaniću je strah zbog kojeg će Bosnu i Hercegovinu izbjegavati strani investitori, domaći kapital će se početi investirati u druge države, te će takav poredak dovesti do neizbježnog odlaska i rasipanja stanovništva sve dok Bosna i Hercegovina ne postane pustinja. Današnju situaciju ocjenjuje kao ‘permanentni sukob’, što gorko podsjeća na zaraćene strane u Orwellovoj "1984".

Revizija Dejtona - prazna, nepotrebna, beskorisna 

Ivanić je naglasio i da je protiv revizije Dejtonskog sporazuma, što je traženo na Hrvatskom narodnom saboru.

- Ja sam protiv revizije Dejtona. Šta može biti sadržaj te revizije? Ako otvorite to pitanje, vi ćete imati tri potpuno različite vizije Bosne i Hercegovine. Ako otvorite pitanje Dejtona, imaćete pitanje iz Sarajeva – država bez entiteta, ako je moguće. U Republici Srpskoj ćete odmah imati “nezavisna Republika Sprska” – nema BiH. Kod Hrvata u Mostaru, recimo, treći entitet ili posebna izborna jedinica. Kako ćemo se dogovarati ako imamo tri različite vizije? (…) Ta priča o promjeni Dejtona je jedna prazna, nepotrebna, beskorisna priča koja nas samo dijeli.

Ivanić smatra da Bosna i Hercegovina može krenuti putem prosperiteta onog trenutka kada se političari u Federaciji BiH prestanu trajno ugrožavati postojanje Republike Srpske, a političari u Republici Srpskoj prihvate Bosnu i Hercegovinu u okvirima Dejtonskog sporazum.

(Oslobođenje)

Komentari / 27

Ostavite komentar
Name

SOKRAT

01.02.2019 11:08

CAR!!!

ODGOVORITE
Name

Bili...

01.02.2019 11:42

Bio i osto.

Name

realno

01.02.2019 17:03

Ja mislim drugacije. BiH je pusta zelja, ali zajednica bez koncepta i mogucnosti razvoja. Pa pogledajte mlade ljude na kojima svijet ostaje sta oni o tome misle.

Name

re: realno

01.02.2019 17:12

Nakon vise od 20 godina imamo predratno stanje. To je dokaz da je realno sto je "realno" rekao.

Name

Re

01.02.2019 11:51

Ja sam za reviziju Dejtona !!!!! Treba smanjit izdatke! A to se može samo ukidanjem nadležnosti kantona i entiteta.: Ostat će država i oba entiteta bez ljudi zbog toliko uhljeba i funkcija. Ko će da to plaća i odakle? RS već ne može da plaća svoje uhljebe i funkcionere pa se zadužuje da to plaća.Umjesto da smanjuje izdatke kroz ukidanja nadležnosti oni prodaju sve da bi popunili budžet i isplatili uhljebe. Ostat će samo ime RS a naroda neće biti. Ne onoga koji bi mogao da finansira njeno postojanje kroz rad . Ostat će uhljebi , politicari i penzioneri ( od čega će se izdvajat pare za penziono) kad sve je propalo . Odakle novac za poslanike u skupštini RS, policiji, vladi...itd itd? Zato mora doći do revizije Dejtona ako se želi da narod ostane na ovim prostorima .

ODGOVORITE
Name

Ре за потурченог ре

01.02.2019 14:01

Ја сам за укидање бејха и свима ће нам бити боље.

Name

Re

01.02.2019 16:57

Ja sam za Njemacku BiH. To je moguće samo trebamo uvesti vladavinu prava i zakona. Za svako kršenje ustava 10 god robije. Pokrenuti poreklo imovine svakog coveka po principu imas milion imovine dokazi da si platio poreza 700 Iljada. Nasledio milion dokazi da je tata platio porez. Vjerujem da tada ne bi niko odlazio iz ove zemlje lopovi bih tucali kamen a posten narod radio penzioneri uzivali a djeca ucila matematiku a ne glupu istoriju koju predstavljaju kao bogatstvo. Koji ludaci a treba da se sramimo svako malo se ubijali palili unistavali privredne gigante za sta? za koga? Jbni balkanski primitivci.

Name

Mirko

01.02.2019 12:06

Sve u jedan tor, napisati evropske zakone i udri...kome se nesviđa, noga...

ODGOVORITE
Name

Mrseta Babic

01.02.2019 17:10

A koji su to evropski zakoni i evropski put? To je jedno veliko ocekivanje, nista drugo. Evropski zakon se samo striknije sprovodi, a ostalo je kapitalisticki lobi kao i u RS.

Name

Taksirat

01.02.2019 18:03

Upravo tako. Nije dovoljno uvesti te zakone. Potrebni su ljudi koji će ih sprovoditi. A koji su to ljudi? Treba li i njih uvesti. Ima se i sada dovoljno zakona, samo se ne sprovode. Ne može to preko koljena i preko noći što je decenijama gajeno i naslijeđeno; uvuklo se u sve pore društva. Sve poznate definicije: konformizam, oportunizam, linija nezamjeranja, zavisnost; sve se svodi na isto, nepresušno. Nema više Aleksandra Makedonskog da mačem presiječe problem. Čak ni Makedonija nije što je bila.

Name

Rodoljub

01.02.2019 12:16

Covek ispravno price. I sve je tako. Ali kome njegove rijeci dopiru do usiju? Narod je izabrao Dodika! Kakav narod takav mu je i vodja! Kao rezultat Ivaniceve politike i njegovim odjerenih stavova, covek je izbace sa fakulteta! A prije cetiri godine Dodik mu nije dozvolio pravo na kabinet u BL. Pod izgovorom da saradjuje sa Bakirom!? Uvazeni prof,. Ivanicu ne vredi ti pricati.. narod te ne cuje! Narod samo zna za Dodika.. Sta god on kaze i naravno slaze sve to krezubi narod proguta!!!

ODGOVORITE
Name

Njegoš

01.02.2019 12:28

U pravu si profesore samo ste trebali dodati i sljedeće: REPUBLICI SRPSKOJ vratiti nadležnosti koje su joj nasilno otete protivpravnim djelovanjem visokih predstavnika. a koje su predviđene Dejtonom. Kraj.

ODGOVORITE
Name

re

01.02.2019 13:25

Znas kad ce se to desiti? Kad majmunu dupe zaraste,..zar ne vidis da mi plovimo u smijeru bankrota i nestanka, ljudi masovno bjeze i napustaju Srpsku.

Name

re

01.02.2019 14:16

Kako to može biti protivpravno djelovanje kad je Visoki predstavnik isto dio izvornog Dejtona, kao i Ustavni sud BiH. Imaju procedure i za vraćanje nadležnosti pa neka se pokrenu i da vidimo šta će biti ;)

Name

Penzioner

01.02.2019 15:33

BiH je interesna sfera USA i EU i NATO-a i ulazi u NATO do kraja godine. Isto ce se desiti i sa Makedonijom jer Amerikanci rade sta je njima u interesu. Misljenje balkanaca i uopste ne interesuje.

Name

Njegoše:

01.02.2019 19:15

'Bogumi, nije ti svaka zlatna ka prije'. Upravo je šteta da osim visokog predstavnika ne postoji čitava ekipa njegovih ljudi iz evropske zajednicea u najvažnijim porama društva, koji bi trebali odlučivati, bdjeti nad provođenjem i po potrebi sankcionisati. Zaboravljaš li, ili ti nije jasno da je BiH pod nekom vrstom blage prinudne uprave. Da li ti je recimo poznato zašto je kurs KM godinama i godinama isti. I da on nije pod ključem, šta bi bilo.

Name

Ззз

01.02.2019 12:45

Не слажем се да народ зна само за додика.Прије ће бити да додик зна како покрасти изборе и преварити народ.срамота бурле и пејина унука

ODGOVORITE
Name

Zivjeli

01.02.2019 14:46

Ja mastam o Bosni iz sedamdesetih i osamdesetih godina proslog vijeka, kad se nije gledalo kako se ko zove i kako se moli Bogu. Mastam da se pocnemo zaposljavati prema tome ko sta zna da radi, a ne po tome kojoj stranci pripada. I da nam se djeca druze i uce zajedno, a ne da zive ko ovce u torovima.

ODGOVORITE
Name

Сергеј

01.02.2019 15:57

Савјетујем муслиманима из БиХ да пусте српски народ и Републику Српску на миру да живимо заједно и квалитетније.

ODGOVORITE
Name

Big mama

01.02.2019 16:29

A ja savjetujem Sergeju da nauči da u BiH žive Bošnjaci, a ne muslimani, kako ih je sve donedavno nazivao Milorad Dodik koji ih sada naziva Bošnjaci, a ponekad Bošnjaci-muslimani.

Name

re

01.02.2019 17:47

Jedan savjet i za Sergeja, opusti se i uživaj u tome što imaš. Ispoštuj sopstveni Ustav RS-a. Ne traži hljeba preko pogače, neće dobro završiti.

Name

Tako

01.02.2019 17:54

A na obe strane nevidljive granice unutar Bosne i Hercegovine zivi sirotinja.

Name

Re: Sergej, BN zasto cenzura komentara?

01.02.2019 18:25

Evo recimo, kada pricas o tim "muslimanima", ja se izjasnjavam kao Bosnjak ali nisam vjernik, Islam nije moja religija, ne prakticiram je, ne idem u dzamiju, itd. ako shvatas, agnostik sam ili recimo deist. Mozes li shvatiti da ja nisam niti mogu biti musliman, po etnickoj pripadnosti sam Bosnjak ali po nacionalnosti/dakle drzavljanstvu sam Bosanac (i Hercegovac eto ako zelis :)) I ja u tome nisam sam, znas li jos koliko je ljudi u BiH poput mene? Nase drustvo je zatucano i u svim narodima gleda pogrdno cak i agresivno na ljude koji se izjasne da su ateisti, da ne prihvataju organiziranu religiju, da njima nekakvi popovi i hodze nisu nikakav autoritet, a nadasve nisu moralni autoritet, jer su se vecina njih obrukali i okaljali za sva vremena i svoju religiju i crkvu/dzamiju i narode koje bi kao trebali predstavljati! Molim te da to shvatis i postujes. Pozdrav Sergej.

Name

Bejha je propao projekat

01.02.2019 17:36

Bejha i postoji samo zato da bi političari mogli da kradu.

ODGOVORITE
Name

Marquez

01.02.2019 17:45

Lijepo govorite gospodine profesore. Na zalost revizije Dejtona ce biti. Ne jedna vec mnogo revizija. To je stvarnost na koju se treba pripremiti.

ODGOVORITE
Name

kosmos

01.02.2019 18:21

Ne trebaju BiH entiteti,To ne postoji nigdje na svijetu.Uvesti evropske zakone i regije na nivou drzave ko u Swedskoj.Jezik maternji,drzavljanstvo Bosansko.religiju ukinuti .jedna policija bez vojske i jedno tuz ilastvo.jedan bankarski sistem i jedna skupstina.Zasto to kome smeta kad je tako u Srbiji i u Hrvatskoj,Njemackoj ,Austriji..itd.itd.

ODGOVORITE
Name

Лука

01.02.2019 20:45

Bravo gospodine Ivanicu..otmjen, obrazovan, odmjeren u izjavama, a onda pomislim na onog bahatog, neodmjerenog, nekulturnog baju, pa se pitam kako glasase za njega?! Ili, mozda bas i nisu toliki ni glasali, ima tu nesto sto 'smrdi', zar ne?!!

ODGOVORITE