Znate li ko u kružnom toku ima prednost?

Mada se kružni tok smatra efikasnim i bezbjednim saobraćajnim rešenjem, mnogi vozači od njih zaziru, i čak ih sistematski izbjegavaju.

Svijet 28.07.2016 | 12:57
Znate li ko u kružnom toku ima prednost?
Jedna od stvari koje zbunjuju vozače i u kojima često griješe čak i oni koji se libe da uđu u kružni tok jeste kada se uključuje svjetlosni signal, to jest žmigavac. Prilikom ulaska u kružni tok uključuje se lijevi žmigavac, a prije nego što se izađe, obavezno je blagovremeno o svojoj namjeri obavijestiti druge učesnike u saobraćaju uključivanjem desnog žmigavca.

Pri stupanju u kružni tok takođe je važno da obratite pažnju na činjenicu da vi nemate prednost već automobili u kružnom toku, koji vam dolaze sa lijeve strane. Svi koji vam dolaze sa lijeve strane imaju prednost, ali kada se jednom nađete u kružnom toku, vi imate prednost.

Mnoge takođe zbunjuje izbor adekvatne trake pri napuštanju kružnog toka, a da savladate ova pravila, može vam pomoći sljedeći video:



Izvor: pressrs.ba

Komentari / 106

Ostavite komentar
Name

Cccc

28.07.2016 11:20

To mozda vazi samo u BiH i nigdje drugo u savremenom svetu. Kada ulazis u kružni tok nigde ne daješ levi zmigavac posto nigde i ne skreces a na napustanju kružnog toka je normalno da das desni zmigavac posto napustas kružni tok kao i kad napustas bilo koju cestu.

ODGOVORITE
Name

Sima

28.07.2016 11:39

Slazem se. Komentar je pogresan

Name

vozac

28.07.2016 11:39

Davanje levog zmigavca govori vozacima da imas namjeru da ostanes u kruznom toku kako se nebi desila zabuna pa da vozaci oduzimaju prava provenstva zbog lose procene. Siguran sam da je ovo pravilo vazi i u celom svetu, samo sto nasi ljudi ne citaju pravila na nasem jeziku, a kamoli na stranom :)

Name

pare znaju sve

28.07.2016 12:01

Naši ljudi ne znaju ni svoj jezik, a kako da znaju tuđi? Toliko kupljenih diploma, sve mr, dr, a elementarne stvari ne znaju, negacije, palatalizacije itd., što jasno govori o načinu školovanju, trci za bodovima za upis, ali prvenstveno o kvalitetu školovanju...koje sa danas rješava na mnogo lakši način. Koliko para, toliko diploma.

Name

истина

29.07.2016 06:53

Како је мало потребно, па да се Срби почну међусобно свађати....? А, систем је све уредио одређеним прописима, само их треба прочитати и научити... Законом о безбиједности саобраћаја БиХ, који је јединствен у оба ентитета, је прописано да на свим путним комуникацијама важи тзв. "правило десне стране", уколико то није регулисано саобраћајним знаком! Дакле, приликом уласка у кружни ток, ако немате постављен знак "излазак на пут са правом првенства" (обрнуту трокут) или знак "стоп", ви имате право првенства и није потребно да уклључујете показивач правца ("жмигавац"), јер се и немате избора кретања осим у десну страну. У великим кружним токовима (попут "Славије" у Бгд), гдје имате по три траке, неопходна је употреба показивача правца, како бисте упозорили остале учеснике у саобраћају о предузимању радње престројавања....Ето, то вам је тако, драга господо и никако другачије....

Name

vozac, ali onaj od prije

29.07.2016 09:11

"istina", obicni si umisljeni klipan. Uz to, prvo moras savladati pravopis. Nije "sistem uredio propise" nego propisi propisuju ponasanje ucesnika u saobracaju. Nikakav lijevi zmigavac se ne aktivira prilikom ulaska u kruzni tok. Zmigavac nije pokazivac pravca nego namjere vozaca. Gelipteru nepismeni, ti ne razumijes ni razliku izmedju pravca i smjera a uporno, drsko pametujes. Pravac je odredjen sa dvije tacke u prostoru a na istom se mogu definisati dva smjera. Ne ides dakle u pravcu nego u smjeru. Ne mozes biti u pravcu nego samo na pravcu. Jedini znaci koji se mogi postaviti pred kruzni tok su znak koji oznacava kruzni tok i na kolovozu trebaju biti naznacene trake za desno i ravno te lijevo i ravno. Ti trouglovi na asfaltu su najobicnija glupost. Kruzne tokove sa vise od dvije trake, treba zabraniti. To je obican ciganluk.

Name

истина

29.07.2016 10:07

Одговор овом господину, што се представља као "возач од раније": Морам да ти кажем да сам био средњошколски првак регије у такмичењу из лингвистике и правописа. "Систем" је друштво-држава, а држава се уређује доношењем одређених правила понашања (закона и прописа). Е, у тим прописима, па и у Закону о безбиједности саобраћаја, детаљно су описана одређена ОБАВЕЗНА понашања. Када је ријеч о појмовима "правац" и "смјер", апсолутно си у праву и ја, сасвим добро, знам њихово значење. Међутим, у Закону, па и у тестовима које смо полагали приликом полагања возачких испита, за тзв. "жмигавац" дословце се каже да је то "показивач правца". Толико о твом и мом познавању уређења друштва и правила у саобраћају. О твојој култури комуникације, господине "возачу од раније", нећу да трошим ни ријечи ни простор, јер је више него очигледно да ти је то слабија страна....

Name

vozač, ali onaj od prije

29.07.2016 15:05

Ne radi se tu ni o kakvoj kulturi komunikacije nego me nerviraš zato što si umišljen da nešto znaš a ne znaš. Ne znam kako si uspijevao biti prvak u lingvistici kad neispravno kažeš "bezbijednost" u mjesto bezbjednost. Nije to bio lapsus nego si tako napisao i u svom ranijem postu a sada ponovio.

Name

savic 82

15.05.2018 16:57

Ajmo sad, ko ima prednost ukruznom toku ako je kruzni tok sa dvije trake, ako se vozac iz srednje trake zeli iskljucit da li mora pustit vozaca sa desne strane sto mu dolazi spoljnom trakom ili nemora, da bi on izvrsio izlaz iz unutrasnje trake...da vas cujem---

Name

ug

28.07.2016 11:21

Odlično pitanje . Mislim da su uzalud izgrađeni kružni tokovi . Još nisam primijetijo ni jedno auto domaćih tablica da je se prestrojilo u kružnom toku ili da je neko dao žmigavac prilikom izlaska iz istog . Čak sam primijetijo da to ni policija nezna kako to ide

ODGOVORITE
Name

vozac

28.07.2016 11:37

Postoji greska u tekstu. Vozaci koji se nalaze u kruznom toku nemaju prednost, osim ako drugacije ne pokazuju saobracajni znaci. Sto znaci ako ulazite u kruzni tok koji nema znak stop ili trougao, vozaci u kruznom toku su obavezni da puste vozace koji ulaze u kruzni tok. Pravilo desne strane vazi za svaki deo puta na kojem saobracajni znakovi drugacije ne govore.

ODGOVORITE
Name

Revozac

28.07.2016 11:48

Nemas ti pojma. Nastavi da vozis po Glamocu

Name

Xxl

28.07.2016 11:48

Upravo tako

Name

vozac

28.07.2016 11:57

Drago mi je da vi imate :) Kad Vam bude dosla saobracajna policija na uvidjaj, sjeticete se mojih rijeci :) Srecan put !! :)

Name

Ranko

28.07.2016 11:58

Gdje si ti polagao vozacki seljacino jedna nepismena kakva glupost odavno nisam cuo nesto tako hahahaha ma glamoc je cudo ahahahah

Name

Alija Sirotanović

28.07.2016 12:00

Ne brukaj se

Name

vozac

28.07.2016 12:03

Mozda ne znam pravopis, ali sam pametan i sposoban :) Za tvoju informaciju ja sam polozio, a ne, verovatno kao ti, platio :)

Name

GORAN

28.07.2016 12:11

Ti bi Ranko trebao ponovo polagati POZNAVANJE SAOB. PROPISA. Kad nema saobracajnih znakova, važi pravilo desne strane.

Name

instruktor

28.07.2016 12:23

re_vozac ti si jedini ovde koji poznaje sobracajna pravila pa cak tako dobro da te ni ovaj gore pogresan clanak nije naveo na gresku. Ovi koji ti se navodno podsmijavaju je tipicno za nas u danasnje vrijeme, da ljudi koji osim bukvara nikada u zivotu nista nisu procitali ismijava one koji nesto znaju i vrijede.

Name

Za Vozaca

28.07.2016 13:05

Upravo tako! Ili si policajac ili si instruktor ili profesionalni vozac. A tvoj komentar i ismijavanje od ostalih je tipican primjer ponasanja u nasim zemljama... Tuzno i zalosno... Veze nemaju o zivotu a usudjuju se komentarisati... Vozac koji je u kruznom toku ima prednost samo ako je tako odredjeno saobracajnim zankovima, sto je u vecini slucajeva tako, ali u Tuzli je bio kruzni tok gdje onaj ko je u kruznom toku nije imao prednost, upravo tako kako si i ti napisao.

Name

Ranko

28.07.2016 13:14

Cuj gorana umjetnika znaci kad si u kruznom toku stanes da se ovi sto ulaze u kruzni tok ukljuce o jebem te bosno ti si vjerovatno iz drvara kad si tako bistar

Name

GORAN

28.07.2016 13:27

Ranko, drugo je paliti vatru sa Drvarskim forama i pokusavati se na taj nacin prikazivati kao da si pametan. Ja upravo mislim da si glup i zbog takvim ljuti ginu u raskrsnicama....kazu ljudi: "Pamet nije skupa". Veliki pozdrav za Ranka pametnicu....

Name

vozac

28.07.2016 13:27

Naprotiv, nisam nista od navedenog. Nisam sam instruktor, ni policajac ni profesionalni vozac. Ja sam informaticar. Moja struka me je naucila da pamtim pravila po kojima su stvari definisane i sve da ih uzimam u obzir, kao da svako pravilo mora imati svoj prioritet. Zakoni matematike i fizike, tako postoje zakoni i o saobracaju. Naravno da ismijavam ljude koji me zovu seljakom, koji me vredjaju samo zato sto argumentima obaram njihove zakljucke. Nemam nista protiv ljudi koji ne znaju pravila, ali ako ne znas ,pitaj, saslusaj ali nemoj se praviti pametan i jos pri tome vredjati nekog. A nazalost ni vecina policajaca ne zna sva saobracajna pravila, pogotov da svako saobracajno pravilo definisano znakom prestaje da vazi posle svake raskrsnice. A cak i kad pogledam i ljudi koji su projektovali puteve su imali milijardu lapsusa, pogotov na putu prema hercegovini :) Al taka smo drzava, kad mozemo dozvoliti na novcanici stamparsku gresku, valjda mozemo i u saobracajnim propustima malo progledati kroz prste :)

Name

PERO

28.07.2016 15:20

RANKO , IMAŠ LI TI POLOŽEN VOZAČKI ISPIT ?

Name

Za vozača - informatičara da zapamti:

28.07.2016 15:35

Izvod iz propisa o saobraćaju: Na ulazu u kružni tok uz navedeni prometni znak obično se postavlja i prometni znak “nailazak na cestu sa prvenstvom prolaza”. Vozila koja ulaze u kružni tok moraju ustupiti prednost vozilima koja su već u kružnom toku, što u vidu sigurnosti podrazumijeva: pravovremeno smanjiti brzinu kretanja, po potrebi zaustaviti se i fazu uključivanja izvesti bez izazivanja opasnosti ili smetnji drugim vozilima. Prilikom uključivanja vozila u kružni tok vozač nema obavezu uključivanja pokazivača pravca obzirom da je smjer vožnje jasan. U kružnom toku vozila koja zadržavaju smjer ravno (kružno kretanje) i svoju prometnu traku, imaju prednost! Detaljan pregled i slikovni prikaz možete pogledati ovdje!

Name

Загор

28.07.2016 15:49

Возач, у праву си. Ови који те нападају везе о вожњи немају. Нека се провозају мало по Грчкој и Турској, па нека онда паметују. Наравно, има још земаља у ЕЗ код којих се подразумјева да првенство има онај који улази у кружни ток. Пусти папке нека паметају по својим мјесним заједницама...

Name

Za vozača

28.07.2016 16:14

Na ulazu u kružni tok uz navedeni prometni znak obično se postavlja i prometni znak “nailazak na cestu sa prvenstvom prolaza”. Vozila koja ulaze u kružni tok moraju ustupiti prednost vozilima koja su već u kružnom toku, što u vidu sigurnosti podrazumijeva: pravovremeno smanjiti brzinu kretanja, po potrebi zaustaviti se i fazu uključivanja izvesti bez izazivanja opasnosti ili smetnji drugim vozilima. Prilikom uključivanja vozila u kružni tok vozač nema obavezu uključivanja pokazivača pravca obzirom da je smjer vožnje jasan. U kružnom toku vozila koja zadržavaju smjer ravno (kružno kretanje) i svoju prometnu traku, imaju prednost!

Name

Bilja

28.07.2016 16:30

Vozač! Ti si potpuno u pravu.

Name

Mns

28.07.2016 17:01

Kakva budala .

Name

vozac

28.07.2016 17:50

Nisam ja rekao da je neko obavezan da da lijevi zmigavac, nego sam rekao da postoji pravilo da se da zmigavac kako nebi doslo do zabune. Mene je tako ucio moj instruktor za kojeg smatram da je veliki poznavaoc zakona o bezbednosti saobracaja, jer kako mi je on rekao, ucestvovao je u pravljenju istog. Al nije ni bitno, morate priznati da je lepo viditi kad te neko obavjesti o svojim namjerama :)

Name

instruktor

28.07.2016 18:38

Re_vozac u par ovih komentara vidim da si obrazovan momak i fino vaspitan. Svoje znanje stices ucenjem i sve si ovde super objasnio. Poslusaj moj prijateljski savjet trazi mogucnost da odes odavde u neku EU zemlju da zivis medju ljudima sa kojima mozes razgovarati na istom nivou. Da imas posao dostojan covjeka i platu od koje mozes da zivis i da ti djeca imaju perspektivu. Tamo se takvi momci poput tebe traze i cijene. Ako ostanes ovde sa ovim medjedima vremenom ces prilagodit i sam postati isti, ili ces biti izolovan. Sto se tice pravila kruznog toka sve si ispravno napisao samo jos da dodam da je OBAVEZA dati desni zmigavac kada izlazis iz kruznog toga iz prostog razloga da onog koji ceka da udje na vrijeme obavijestio. To policija na zapadu cesto prati i kaznjava nepostivanje tog pravila.

Name

vozač, ali onaj od prije

28.07.2016 19:13

"Vozač", obično se ja prijavljum pod tim imenom. Sad si se ti prijavio, možda da bi mene izblamirao. Tri čiste nemaš o saobraćajnim propisima. I drugi lupetaju, pred kružni tok se ne postavlja nijedan drugi znak osim znak za kružni tok. To je sertifikovanim vozačima dovoljno. Kojima nije, treba im oduzeti vozačke i uputiti ih na polaganje ispita ponovo. Što se tiče tog toka sa dvije trake, vozači se moraju pridržavati pravila da vozilo u kružnom toku ima prednost, nema veze da li je u unutrašnoj ili vanjskoj traci. U kružnom toku se ne smiju mijenjati trake pogotovo prilikom izlaska iz kružnog toka. Moraš se prestrojiti prije ulaska u kružni tok. Ako si u unutrašnjoj traci onda i izlaziš tom trakom na lijevu, odnosno opet unutrašnju traku puta sa dvije trake u tom smjeru. Problem je što kod nas idioti naprave kružni tok sa dvije trake a obe izlaze u jednu (kao na Laušu u Banjaluci). Što se tiče pješaćkog prelaza, nisam za varijantu da se pješački prelaz pravi neposredno uz kružni tok pogotovo ako se radi o kružnom toku sa dvije kolovozne trake. Treba ga odmaknuti bar 50m od kružnog toka. Na kružnim tokovima gdje se imaju dvije trake vozači se moraju na vrijeme prestrojiti. Ne moraju trake biti obilježene ali pravilo je da desna traka služi za desno i ravno a lijeva traka za ravno i lijevo. Onda ne može doći do kolizije u kružnom toku. Ako dva vozila ulaze istovremeno u kružni tok a unutražnje vozilo produžava ravno, saobraćajka može da se desi samo ako vozač u desnoj, vanjskoj traci hoće ići dalje kružnim tokom da bi skrenuo lijevo. Morao je ići desno ili ravno. Nadam se da su mnogima neke stvari sad jasnije.

Name

vozač, ali onaj od prije.

28.07.2016 19:24

"Instruktor", tebi hitno treba oduzeti licencu. Nije obaveza dati desni žmigavac kad izlaziš iz kružnog toka. Vozač koji bi da udje u kružni tok ima da čeka dok se vozilo u kružnom toku ne udalji u željenom smjeru. Kad je ispred njega čisto, on tek tad ulazi u kružni tok. On za vozilo u kružnom toku ne postoji. Možeš li to da shvatiš. Vjerovatno ne možeš. Nije obavezno dati desni žmigavac ni kad izlaziš iz unutrašnje trake. Vozilo u desnoj traci koje je ušlo paralelno s tobom u kružni tok moralo je ili izaći desno ili produžiti ravno tako da tebi ne može presjeći putanju, ako se drži propisa. Medjutim, ja dajem desni žmigavac, samo iz razloga što mnogi ne znaju da voze u kružnom toku, pa udju vanjskom trakom a hoće lijevo. Ustvari, zbog idiota, kad sam u kružnom toku, u unutrašnjoj traci, više pazim kakva je namjera onog iza mene u vanjskoj traci nego što gledam naprijed. Dakle, bojim se da nisi ti slučajno u kružnom toku.

Name

Vozac informaticar, za pravog vozaca

28.07.2016 19:33

Pogledaj svaki kruzni tok, pa nam onda reci da li ima jos znakova osim znaka da je kruzni tok :) Mene su takodje u skoli ucili da znakovi mogu biti nacrtani i na putu :) Da li si ikad primetio trouglove nacrtane na putu prije nego sto udjes u kruzni tok ? Al nema veze, svako je u pravu. Kad u skoli niste naucili, glupo je ocekivati da cete nauciti na internet portalu. Samo cu moliti boga da i ne saznate da sam u pravu :) Toliko od mene. Za instruktora: Hvala na lepim recima. Jos imam snage da se ovde borim za sredinu, do kada? Ne znam, videcemo :) Veliki pozdrav :D

Name

instruktor

28.07.2016 21:26

Re_vozač, ali onaj od prije Razlog zasto cijeli svijet stavlja kruzni tok gdje god je to moguce jeste zbog brzeg protoka soabracaja. Inace kao i puno drugih stvari Svedska prednjaci po tom pitanju, dok Njemacka recimo zadnjih godina gdje god je moguce raskrsnice prepravlja u kruzne tokove. Tvoj prijedlog da se stavi pjesacki 50 m dalje je dobar za vozace ali iditozam za pjesaka. To je kod nas i moguce ali sigurno nije moguce u zemljama gdje pjesak i bickilista ima "veca" prava nego motorno vozilo. Moj ti je prijateljski savjet ako nekada budes u inostranstvu da dobro pripazis ako sijeces bicklisticku stazu ili pjesacki prijelaz. Sto se tice kruznog toka to je u tacno onako kako ti je vozac informaticar objasnio a izbacivanje zmigavca je obaveza upravo zato da ja koji cekam da se ukljucim ne cekam da ti izadjes vec da mogu se ukljicit vec onda kada ti izbacivanjem zmigavca das signal da napustas kruzni tok i to puno ubrzava saobracaj i zato je obaveza. Covjek smije nesto da ne zna ili misli da zna, ali grijesi zato prednost inteligentne osobe jeste da to prizna ili da se provjeri dok oni sa IQ velicine broja cipela uvijek misle da sve najbolje znaju stave blokadu u glavi i tu je kraj. Ti imas priliku da se provjeris narednih dana tako sto ces malo bolje obratit paznju na znakove kako one stubu tako i one na cesti. Postoji masa aplikacija za Handy o saobracjanim propisima pa se prekontrolisi i svrstaj one koji su inteligentni i spremni da nauce svaki dan nesto ili pokazi da imas IQ broja cipela. Tvoj izbor.

Name

vozač, ali onaj od prije.

28.07.2016 22:01

"Vozač", zbilja si nepopravljivi tukac. Nema šanse da si završio informatiku. Ti i "instruktor" ste jedno te isto. Pokušavaš zavitlavati ljude. To ukazuje na psihopatske poremećaje tvoje ličnosti.

Name

Mislim da grijesite

29.07.2016 04:22

Posto ste rekli "ako znakom nije drugacije regulisano" pa zatim naveli "stop" i "trougao" moram fa vas pitam "da li je znak nailazak na raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja taj koji drugacije regulie odnosno iskljucuje pravilo desne strane?"Ja mislim da jeste!

Name

Iskusni vozač

29.07.2016 05:05

Sve si ispravno rekao. Problem je u tome sto u BiH upravo postoje različiti kružni tokovi; sa trokutima, bez istih ili sa stop-om. To nigdje u svijetu ne postoji - imaju samo oni sa trokutima i uvijek ima prednost onaj ko je u kružnom toku - ne treba ni lijevi žmigavac kada ulaziš u takav kružni tok. Treba jednostavno standardizirati kružne tokove POD HITNO i 90% semafora možeš maknuti...

Name

Za vozaca i instruktora

29.07.2016 05:55

Hajde vozaču ponovo na polaganje a usput mi nađi samo jedan kruzni tok u EVROPI u kojem vozila koja ulaze u kruzni tok imaju prednost. Isto vazi i za instruktora koji kaze da si u pravu , ka naveo si da vozila u kruznom toku nemaju prednost,neka podere svoju licencu

Name

Dare

29.07.2016 08:28

Ljudi, da li ste vi normalni? Kako vozac u kruznom toku moze znati da li ovaj koji mu dolazi s desne strane ima trougao ili stop??? Podrazumjeva se da on mora stati, imao ili nemao znak. Bio sam na kruznim tokovima koji imaju po 20 ukljucenja i tri trake i sad zamislite da ispred svakoj moram zastati i gledati da li onaj tamo ima trougao ili nema? Sve i da hocu iz kruznog toka se to i ne moze vidjeti, a sto bih i gledao, tak znak nije postavljen za mene nego za te koji se ukljucuju, da je za mene bio bi na vidljivom mjestu. Lupate ko debili, jos vjerujete u svoje gluposti.

Name

instruktor

29.07.2016 08:58

za Mislim da grijesite odgovor na tvoje pitanje je ne. Sam znak nailazak na kruzni tok ne iskljucuje pravilo desne strane. Za ovoga dole sto kaze da u Evropi ne postoji kruzni gdje vozila u kruznom toku nemaju prednost da obrati paznju i zapita se zasto onda ispred svakog tog kruznog toka uz znak kruzni tok dodatno stoji znak nailazak na put sa prvenstvom prolaza (trokut napoako).

Name

instruktor

29.07.2016 09:33

re_Dare vidis takvi kao ti su upravo razlog zasto sam savjetovao informaticaru da bjezi odavde glavom bez obzira. Jesi li ti ulazis u kruzni tok ili padas sa mjeseca?? Kada ulazis u kruzni tok vidis znak kruzni tok i prednost za vozila u krznom toku (napako trougao) znaci kada udjes u kruzni tok ti imas prednost i nema potrebe da stajes prije svakog ukljucenja jer kada si usao vido si znak koji ti pokazuje kako da se ponasas u kruznom toku. Isto tako kada ti semafor na raskrsnici upali zeleno ti ne moras da gledas da li je onom drugom upaljeno crveno vec vozis po signalizaciji koja vazi za tvoj smjer kretanja. Ko je sada debil???

Name

Mica

29.07.2016 09:46

Hej vozaču ti si vjerovatno obuku vršio kod ovoga tvog instruktora zaštitnika u tvom lupetanju. Dođite obojica na Slaviju kruzni tok u Beogradu pa primijenite tamo tu svoju filozofiju.

Name

instruktor

29.07.2016 11:06

re cica Mica Slavija je simbol propasti Beograda i Srbije gdje se vidi da je sve stalo u vremenu od prije 50 godina i danas kada ima pet puta vise vozila nego u to doba vlada potpuni kaos i pravilo da nema pravila vec ko prije uleti. Prednost imas ti ako naletis na neku babu a ako naletis na neki kamion onda on. To je taj prinicp odprilike. Inace je to praxa kod nas na dosta mjesta gdje mjestani se naviknu i funkcionise princip navike pa kada dodje stranac prosao pola svijeta ali kod nas se izgubi, ne zna sta ce. Stane npr. na pjesackom da pusti pjesaka ali pjesak mu ne vjeruje da ga nece pregaziti pa mase vozacu hajde ti ipak prvi. Izmijenjen sisem vrijednosti vlada zakon bezobraznijeg, jaceg itd. Ja i ovaj formaticar ne pricamo o tome vec o onom sta je stvarno saobracajno pravilo i kako se ponasati tamo gdje vlada red i zakon. U tome se mi razlikujemo sa svojim razmisljanjem od tvoga.

Name

Penzioner

28.07.2016 11:41

Prednost ima vozilo koje se nalazi u kruznom toku.

ODGOVORITE
Name

PERO

28.07.2016 15:19

PENZIONER, IMAŠ LI TI POLOŽEN VOZAČKI ISPIT ?

Name

Penzioner

28.07.2016 16:26

Imam cetiri iz cetiri razlicite zemlje sa tri kontinetna, sto pitas?

Name

Taksirat

29.07.2016 07:34

Ovo ovdje je nesto ponajbolje - tako kratko a tako efikasno - sto sam na ovom portalu citao. Pero, od sad pa nadalje i ubuduce, poklopi se, suti i plivaj u svojoj neimastinji. Imaj u vidu da je najvaznija stvar (naravno nakon zdravlja) strpljenje a najteza - (pre)cutati.

Name

PERO

29.07.2016 10:51

TAKSIRAT , PRVO PROČITAJ ZAKON O BEZBJEDNOSTI SAOBRAĆAJA PA MI ONDA ODGOVORI ! NEMOJ DA IZNOSIŠ SVOJE MIŠLJENJE NEGO MI RECI ŠTA PIŠE U ZAKONU ! AKO PROČITAŠ ZAKON BIĆE JEDAN MANJE KOJI UGROŽAVA BEZBJEDNOST U SAOBRAĆAJU .

Name

Taksirat

30.07.2016 08:32

Pero, pa rukovodeći se prethodno navedenim, samo sljedeće. Zahvaljujući i ovom portalu, pođi samo od komentara na ovaj članak, uspijevam osvajati životne krivine. Ovom čovjeku je to očigledno još bolje uspjelo čak u skoro cijelom svijetu, prema jednom od važnih mjerila tj. životnih uspjeha – bezbijedno stići do stanice penzije. Ko razumije shvatit će, ko ne razumije klatit će.

Name

Majko Mila

27.03.2017 18:55

Svaka cast Instruktoru i onom momku...vi znate pravila...ali jedno moram da napomenem da nije zakon u svakoj drzavi identican, ja sam se borio protiv slicnih neznalica takodje...ali na kraju sam otkrio da nije SVE isto u svakoj drzavi...Svaka drzqva ima svoje rupe u zakonu...kako u kruznom toku,tako i u ostalim sferama...pozdrav svima koji su pokrenuli ovu temu

Name

Mirko nemirko

28.07.2016 11:54

Prednost kruznog toka je to sto nestvara guzvu u saobracaju kao semafori. U kruznom toku se izbacuje desni zmigavac, nigdje u svijetu se ne koristi lijevi jer samo zbunjuje! Mogu zamisliti kako se u BIH vozi u kruznim tokovima gdje su dvije trake... Zato za one koji ne kapiraju najbolje preko njive ili kroz sumu!

ODGOVORITE
Name

Alija Sirotanović

28.07.2016 11:59

U kruznom toku ti ne traba zmigavac jel mozes samo desno ne mozes levo

Name

vozac

28.07.2016 12:02

Ako malo bolje pogledate ovaj video je strane produkcije, znaci "svet" ga napravio,zapadnjaci. Sto onda oni svojim gradjanima govore da daju lijevi zmigavac?? Ili je mozda ovo edukativni video samo za strance koji hoce da dodju na balkan, pa da ih nauce kako se vozi po bosanskim kruznim tokovima :)))

Name

DE GOTHIA

28.07.2016 11:57

ZA SNSD NE VAŽE PRAVILA O KRUŽNOM TOKU !!!

ODGOVORITE
Name

p

28.07.2016 12:17

Važe jedino ona o kružnom toku para izmedju njih samih!

Name

kandidat

28.07.2016 12:36

Ko je u kružnom toku ima prednost.

Name

Da

28.07.2016 12:44

Ako upalis sva cetiri zmigavca onda je to znak da ces ostati neko vrijeme u kruznom toku

ODGOVORITE
Name

Sanja

28.07.2016 12:55

Ja ću samo reći, LJUDI ČUVAJTE SE KRUŽNOG TOKA NA MEJDANU U BL. Idući u pravcu mosta mnogi vozači ne razmišljaju da nemaju prednost za razliku od vozila koja su već u kružnom toku I oni idu samo pravo, tj. I udju I izadju iz kružnog toka, a ne znaju da su u njemu I bili, jer oni voze samo pravo. A to je frekventna dionica. Svaki dan idem s posla tim putem. Vrlo često naidjem na udes ili situaciju kad iako sam u kružnom toku vozač koji ulazi u njega uopšte ne primjećuje. Eto toliko.

ODGOVORITE
Name

PERO

28.07.2016 13:19

GDJE STE VI RANKO , PENZIONER POLAGALI ? NAVEDITE JAVNO KAD, GDJE ,U KOJOJ AUTO ŠKOLI ,KOD KOJEG INSTRUKTORA STE OBUČAVALI I KOD KOJE KOMISIJE I KOJIM ČLANOVIMA KOMISIJE STE POLAGALI ? TAKVI KAO VI ŠTO NIŠTA ILI POLOVIČNO ZNAJU NAJVIŠE RAZJAPE USTA , A NAJVIŠE ČINE PREKRŠAJA . VOZAČ JE U PRAVU. VOZILO U KRUŽNOJ RASKRSNICI NEMA UVJEK PREDNOST. SVE ZAVISI KAKO JE REGULISANA RASKRSNICA. VOZAČ VAM JE SVE DO TANČINA OBJASNIO.AKO VAM I DALJE NIJE JASNO OTVORITE KNJIGU I ZAKON O BEZBJEDNOSTI SAOBRAĆAJA PA PAŽLJIVO PROČITAJTE ŠTA PIŠE .KAD PROČITATE I NAUČITE OSTAVITE OPET KOMENTAR ŠTA STE PROČITALI I NAUČILI !

ODGOVORITE
Name

za peru

29.07.2016 06:42

Pero ne ulazi u kružni tok izazvaće haos.

Name

Valter

28.07.2016 14:39

Ovo je nevjerovatno ali, na žalost istinito.SVE ŠTO STE NAPISALI PODUDARA SE SA ONIM ŠTO DOŽIVLJAVAM SVAKODNEVNO U SVAKOM KRUŽNOM TOKU A POSEBNO U ONAIM MALIM KAO U BIJELJINI GDJE SE AUTA BUKVALNO PROVLAČE KROZ KRUŽNI TOK!? Na žalost, po drugi put, ni policija, ni auto škole, ni Komisije NE ZNAJU kružni tok. Primjer koji je prikazan je tačan sto/ posto i ne lupajte molim vas nego pogledajte to nekoliko puta i naučite se voziti.ŽMIGAVAC, naravno, stalno dok se prestrojavate i naravno lijevi prilikom svakog ulaska a desni kod svakog izlaska. Ovako, hiljadu puta čekam auto sa lijeve strane a on ga bez žmigavca samo smota u desno i ja bez potrebe čekam, gubim vrijeme i iza mene sledeći. NE ZABORAVITE, ovo nisam izmislio ni ja niti vi, ovo su PRAVILA I NEMOJTE SE DŽABA PREPIRATI. Inače, kružni tokovi imaju namjenu da pruže brži protok i odvijanje saobraćaja nego što omogućavaju semafori. MEĐUTIM, pošto naši vozači ne znaju a jedan manji dio neće i glume mangupe, kod nas kružni tokovi su samo neupotrebljeni objekti u koje je uloženo mnogo novca. TO BI BILO TO, JEDINO ISPRAVNO I H V A L A onom ko ovo postavi na ovaj sajt-stranicu a vidim da je izvor:pressrs.ba. Još jednom, HVALA vam!

ODGOVORITE
Name

Cccc

28.07.2016 14:49

Zemljaci to sto vi pišete verovatno vrijedi samo u BiH u bosni i rodni list ne smije biti stariji od 6 meseci moze se desiti da si se nakon sest meseci mozda ponovo rodio na nekom drugom mestu i nekog drugog datuma. Ahhhha ja živim u civilizaciji a vama treba vremena da to stignete, ali vi imate SDS i SzP ili SNSD i onice vas nauciti.

ODGOVORITE
Name

Joja

28.07.2016 15:26

Sve si u pravu ali mislim ta ti je negdje u dijaspori jako dosadno.Mi nikad neznamo sta nam nosi sljedeći dan pa nam raste adrenalin a negdje ga moramo isprazniti makar bio i kruzni tok.

Name

Komesar Lukac

28.07.2016 14:52

Ima prednost onaj koji kruzi u suprotnom smjeru koji pokazuju strelice, inace moze doci do sudaranja.

ODGOVORITE
Name

saobracajac

29.07.2016 06:15

U slucaju vrtoglavice prilikom kruzenja treba upaliti lijevi zmigavac i podici desnu ruku (nogu).

Name

Dule

28.07.2016 16:32

Ako nema nikakvih znakova pri ulasku u kružni tok onda ti koji ulaziš imaš prednost (pravilo desne strane), a ako te pri ulasku u kružni dočeka znak da nemaš prednost (okrenuti trokut) onda čekaj na red da uđeš. To je pravilo, a pošto kod nas ni policija ni većina to ne zna onda ti je najbolje da uđeš kad nikoga nema da ti neko nebi sasuo rafal u noge jer si mu uzeo prednost. To je ipak previše ponižavajuće za naše mentalne sklopove.

ODGOVORITE
Name

Majkara

28.07.2016 17:26

Koliko sam ja od eksperta za gradski saobraćaj u Banja Luci čuo - pravilo desne strane u kružnom toku ne važi.

Name

Axxe

28.07.2016 17:52

Haha pola bosne kupilo vozacke posebno ovde u RS

Name

Dule

28.07.2016 18:37

Stavi te eksperte pod navodnike pošto kod nas ima eksperata sa kupljenim diplomama na pasja preskala. Često vozim vani u EU i to ti je pravilo. Ako nema znaka važi pravilo desne strane, a ako ima čekaj na red. Ne daj Bože naše kamikaze pustiti u kružni tok sa više traka.

Name

Logika

28.07.2016 20:57

Zamislite kruzni tok umjerene frekvencije gdje svi koji su u kruznom toku stanu da puste one koji se ukljucuju. Nastao bi kolaps. Koja je onda svrha kruznog toka?

Name

Eh Dule...

29.07.2016 06:02

Jadan li je vozač ovaj DULE i njegova voznja po EU , treba ga se čuvati u kruznom toku, samo da nam kaze koje boje mu je auto.

Name

Valter

29.07.2016 07:59

U kružnom toku nema pravila ,nažalost, bar kod nas.Ni oni koji postavljaju znakove ne znaju i svojim neznanjem samo još komplikuju priču o kružnom toku.Na kraju krasjeva još nisam vidio kružni tok koji nema znak sa prvenstvom prolaza i tao i treba.Dakle, ako nema znaka, onda nešto nije u redu.Ili nije ni postavljen (greškom) ili ga je neko pokupio što je uobičajen ,,hobi,, naših kretena....I nemojte, molim vas uplitati politiku i u ovaj problem!? Politika je već postavila-zaposlila gomilu svojih ,,kadrova,, i na mjesta koja nam zagorčavaju život uopšte pa i u saobraćaju i kruznim tokovima.....Nema kraja ovoj polemici ali je korisna i molio bih bez vrijeđanja.Mnogi misli pogrešno jer ih je neko naučio tako i s pravom brane tu teoriju koju im je neko nekad nametnuo. Zato kad dalazite pred kružni tok, otvorite četvore oči. Zbog ovih činjenica najviše sam bio u problemu kad kod kruznih tokova koji imaju dvije trake imam problem kad paralelno ulazim u slobodnu traku i tada ovaj drugi svira, koči, mlati rukom jer je isprepadan i boji se da će doći do havarije i to me ne čudi jer ne zna ko sam ja i da li znam pravila ili neznam i to me ne nervira jer sam svjestan generalnog neznanja o pravilima u saobraćaju....

Name

Ja

29.07.2016 08:18

Haha, sto kaze ovaj jadna li je njegova voznja po EU, sigurno se ljudi krste i lijevom i desnom kad im Dule uleti u kruzni tok

Name

PERO

29.07.2016 10:18

Majkara, a koje onda pravilo važi ?

Name

realno

28.07.2016 18:08

U kruznom toku imaju prednost oni koji najduze kruze. Ovim se obuhvata i minuli rad vozaca.

ODGOVORITE
Name

JANE

29.07.2016 07:11

Hahaha... I kamiondzije.

Name

astrofizicar

28.07.2016 18:16

Ako nema drugih odredbi onda kruzenje vode u prirodi ima prednost. Inace svi koji kruze, kruze svokom voljom i protiv svih zakonitosti gravitacije.

ODGOVORITE
Name

Sale

28.07.2016 18:39

Evo ne znam ko pravi saobracajne zakone u BiH, ali mogu samo da vam kazem da na zapadu vazi sledece pravilo: Pri ulasku u kruzni tok se ne daje nikakav zmigavac(jer je smijer vec odredjen samim saobracajnim znakom koji pokazuje da je kruzni tok). Prednost imaju vozila koja su vec u kruznom toku(izuzev kada je u pitanju policija, prva pomoc ili vatrogasno vozilo sa plavim rotacionim svjetlom i sirenom). Zmigavac (desni) se daje pravovremeno pri izlasku iz kruznog toka, a ako ima "zebra" (pri ili na izlazu iz kruznog) onda se obavezno staje za pjesake(ovo je za one koji ne znaju sta znaci "zebra" ili pjesacki prelaz :-).

ODGOVORITE
Name

Bravo

29.07.2016 05:58

Bravo Sale, nemogu vjerovati da ljudi neznaju osnovne stvari.

Name

Dare

29.07.2016 08:11

Ne znam na koji zapad mislis, ali znam da je u Svedskoj (polagao sam tamo) obavezno davati zmigavac pri ulasku, kao na ovom videu. Ako izlazis prvu desno onda desni, u svim ostalim slucajevima lijevi.

Name

Sale

29.07.2016 09:55

@Dare: Pa mislim evo npr. na Njemacku. I ja sam polagao u Njemackoj. Ako je u Svedskoj drugacije ili obrnuto onda je po meni steta, jer izgleda da ne postoji jedinstveni eto opet da kazem "Evropski" saobracajni zakon(izuzev one zemlje gdje se vozi lijevom stranom) sto je naravno iritirajuce za vozace koji posjecuju neku drugu evropsku drzavu. Pozdrav

Name

Mini

29.07.2016 10:14

Dare, pile, Švedska je sjeverno od nas. Jbg, moraš znati gdje si bio. Cmok

Name

Fikret

28.07.2016 19:09

Mnogi koriste ljevi zmigavac umjesto desni sada su culi iz naroda da ko u kruznom toku ima prednost to je kod nas u malom kruznom toku sa jednom trakom gdje je vise traka nema se u svakoj traci prvenstvo mnogi profesionalci neznaju voze autobuse kad im kazes da neznaju ljute se stvarno i policijski vozila neznaju na nekom ostrvu normalno pravilo da se obilazimo sa ljeve strane svi to radimo upoređujemo desne strane tako da je kod nas ne znanje i ja vozim i gledam jel onaj tamo zna pravilo ako nezna moram ga propustit kud je zamislio zivi haos puno neznanja.

ODGOVORITE
Name

Rony

29.07.2016 06:06

Prosto čovjek nemoze da vjeruje koliko vozača ima a da nepoznaju osnovne stvari, a vidim ima i intruktora. Pa nije ni čudo kada instruktor podrzava jednog ,,vozaca,, koji je sve pobrkao. Ja sam u Holandiji sa najviše kruznih tokova u Evropi, nigdje nema kruznog toka u kojem vozači koji ulaze u kruzni tok imaju prednost.

Name

Taksirat

29.07.2016 06:11

Fikrete, de nam ovo molim te rastaberi u dijelove. Znas da mi Bosancerosi nismo bas idealni u citanju ni dobro napisanih redova a kamoli izmedju redova.

Name

Dragan

29.07.2016 11:19

re_Rony ti ocigledno nisi shvatio da niko nije rekao da li si ti nesto vidio ili nisi. Mi pricamo o propisu, a propis je i obrati paznju da na svakom kruznom toku u Holandiji stoji znak kruzni tok i ispod dodatni koji kaze da prvenstvo prolaza imaju vozila u kruznom toku, znak stop ili obrnuti trougao. Javi mi molim te da li je tako ;)

Name

Laus

29.07.2016 00:11

U kruznom toku imaju prednost oni sto dolaze sa Lausa ;)

ODGOVORITE
Name

Iskusni vozač

29.07.2016 05:13

Pogledajte moj odgovor vozaču i razumijet ćete zašto postoji konfuzija. Ako se standardiziraju kružni tokovi - postaviti trokute prije uključenja - problem je riješen. Najgori su ovi gdje nema ni trokuta ni stopa, jer stvara se samo veća gužva... vlasti su ovdje odgovorne i moraju reagirati. Savjet za vlasti : pogledajte u Švicarskoj kako se to radi, ima ih na svakom cosku...

ODGOVORITE
Name

atommrav

29.07.2016 06:09

Najbolje je kruziti tako da sile pretumbacije neutralisu sile agregacije!

ODGOVORITE
Name

Nemanja

29.07.2016 06:16

Kad budemo imali kruzni tok onda treba postovati i propise. Ovo sto imamo nije ni vidjelo kruzni tok.

ODGOVORITE
Name

Pravilo kruznog toka

29.07.2016 06:17

Na ulasku u kruzni tok obično se postavlja znak ,,nailazak na put sa prvenstvom prolaza,, . Vozila koja ulaze u kruzni tok moraju ustupiti prvenstvo prolaza vozilima koja su u kruznom toku , sto u vidu sigurnosti podrazumijeva: pravovremeno smanjiti brzinu kretanja,po potrebi zaustaviti se i fazu uključivanja u kruzni tok izvesti bez izazivanja opasnosti ili smetnji drugim vozilima.

ODGOVORITE
Name

Da se zna

29.07.2016 06:48

Kada je otvoren kružni tok kod Gimnazije u Banjaluci, na jednom grafitu je jasno pisalo: Prednost u kružnom toku imamo mi sa Lauša. Međutim, to je ubrzo prebrisano. Pa se sada ne zna ništa.

ODGOVORITE
Name

Stari vozač

29.07.2016 08:32

DOBRO MI I PROLAZIMO U SAOBRAĆAJU KAVKIH VOZAČA IMAMO I KAKO ONI TUMAČE PROPISE.

ODGOVORITE
Name

Sandra

29.07.2016 08:57

Molim BNTV da provjere ovo sa kružnim tokom kod nekog stručnjaka iz saobraćajne oblasti, pa da se riješi ova dilemma. Do pojave ovog teksta ja sam bila sigurna da prednost imaju vozila koja se već nalaze u kružnom toku, pri izlazu uključujem desni pokazivač I ako ima dvije trake, ono vozilo u vanjskoj ima prednost. Sad vise nisam sigurna. Čini mi se da nigdje nisam vidjela da nema znaka na ulazu u kružni tok. Svi imaju znakove za prvenstvo prolaza u kružnom toku. I sve je bilo tako logično I jasno do ovog teksta. Sad vise ne znam šta je ispravno a šta nije. MOLIM VAS RAZRIJEŠITE OVO KAD STE VEĆ ZAKUVALI!!!!

ODGOVORITE
Name

Miloš

29.07.2016 09:40

Sandra ostani pri svojim stavovima, a ove pusti neka polemišu, to su oni koji ni auta nemaju. Možeš li ih zamisliti recimo u Beogradu na kruznom toku na Slaviji , kakav bih haos izazvao ovaj ,,vozač ,, i ,instruktor,, koji ga podrzava, ali oni neznaju ni gdje je to.

Name

instruktor

29.07.2016 14:04

Sandra ti se ponasas sasvim ispravno i jedna si od rijetkih koja poznaje pravilo da prilikom napustanja kruznog toka moras ukljuciti desni zmigavac. Ono sto je vozac formaticar sa pravom napomenuo jeste da kruzni tok ne znaci automatski i pravo prvenstva unutar kruznog toka, vec je to dodatno oznaceno uz tablu kruzni tog i znak stop ili obrnutim trouglom. Bez ovih znakovi vazi pravilo desni pred lijevim. Takav slucaj gdje onaj u kruznom toku nema prednsot je bio na Skveru u Tuzli i ne znam da li je do danas primijenjeno. Inace je prava rijetkost da vozilo koje ulazi ima prednost, ali to vidis kada se priblizavas kruznom toku obrati paznju, a ostalo sve se ponasas kao sto si sama opisala. Ti si to inace bolje naucila od nekih koji se ovde predstavljaju kao profesionalni vozaci ili ovaj sto je prosao kroz Slaviju gdje je jedino pravilo da nema pravila pa misli da je time popio pamet cijelom svijetu.

Name

dragisa

08.11.2017 21:08

sandra nemoj da te sve ovo zbuni, dobro si vozila i nemoj nista mijenjati, kod nas je sve mimo svijeta pa i pravila u saobracaju

Name

Real-an

29.07.2016 09:18

Jedino ispravno kad je u pitanju kruzni tok kao i u drugim sferama zivota je da Mile,Bakir ,Covic i elita imaju prednost,a narodu ostaje da se voza u krug.Pozdrav svim tornjacima u sva tri kruzna tora

ODGOVORITE
Name

Murphy's law

29.07.2016 09:30

1. Kako god da uradis, drugcije je moglo biti bolje. 2. Svako pravilo ima izuzetaka. 3. Ako se izuzetak sve cesce primjenjuje, onda prelazi u pravilo. 4. Ako se grijesenje ustali i stalno obavlja na uobicajeni nacin, onda se grijesi bez greske.

ODGOVORITE
Name

Rosulje

29.07.2016 09:53

Video je potpuno jasan. Ja shvatam da nas ima koji sporije shvatamo i učimo. Potrebno je gledati video dok se ne nauči. Ponavljanje je majka znanja. Veći problem kod nas je što su kružni tokovi loše urađeni. Kada uđete u kružni tok prilično je nepregledan i obično u retrovizoru ne možeš da vidiš druge učesnike u kružnom toku.

ODGOVORITE
Name

Valter

29.07.2016 10:29

Bravo kolega pod pseudonimom Rosulje, potpuno ispravan rezon!

Name

vozac informaticar

29.07.2016 10:50

Sad mi je lakse kako citam ove komentare :) Prije sam se nervirao zbog saobracaja u nasoj zemlji, mislio sam da su pojedinci bezobrazni i da su mangupi. Sad zapravo vidim da su dali 200 KM da poloze ispit i da STVARNO neznaju zakon i pravila. Za ovog profesionalnog vozaca, ili starog sta vec, idi malo na casove cisto zbog tvoje bezbednosti a i zbog bezbednosti drugih u saobracaju. A za dareta, znakovi STOP i TROUGAO su jedini znakovi unikatnih oblika bas iz razloga kad ih gledas sa zadnje strane da ih prepoznas veoma lako. Tvoja duznost kao ucesnika u saobracaju je da zapazis svaki moguci znak i sa tvoje strane i sa druge strane. Za ove sto mi govore da polazem ponovo vozacki to bi vama preporucio, ja sam zakon o bezbednosti saobracaja polozio iz prve bez i jednog izgubljenog boda, a voznju sam takodje iz prve polozio, nisam nikome nista platio. A zbog sebe sam veoma dobro nastrebao zakon kako policija nebi mogla da mi pametuje, i milion puta sam i njihove tvrdnje oborio :) Poz

ODGOVORITE
Name

za informaticara

06.09.2017 05:57

Citam ovo posle godinu dana, ali moram da ostavim komentar. Necu pisati nista o tome koja su pravila voznje u kruznom toku. Ono sto mene mnogo vise nervira je to sto Vi kao neko ko se skolovao ne znate pravopis. Pise se: ne znaju, to bih Vama preporucio, kako policija ne bi...

Name

za informaticara

10.09.2017 06:29

Znam da ovo 99% doticna osoba nece videti, ali je bilo jace od mene i morala sam da ostavim komentar.

Name

He he

30.07.2016 06:23

Kako komentari znaju da zabave.

ODGOVORITE