Vjeronauka i u srednjim školama

Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik najavio je da će od nove školske godine u srednjim školama u Republici Srpskoj biti uvedena vjeronauka.

Republika Srpska 07.04.2018 | 13:14
Vjeronauka i u srednjim školama
Dodik je poslije sastanka sa Njegovim preosveštenstvom episkopom banjalučkim Jefremom istakao da će se na ovom pitanju raditi u naredna dva mjeseca.

On je rekao da je korektan odnos između vlasti u Srpskoj i Srpske pravoslavne crkve /SPC/ i da se zajedničkim snagama pokušavaju riješiti neka otvorena pitanja, koja, kako kaže, nisu pitanja samo ovog vremena, već i prošlosti.

Dodik je naglasio da je na sastanku bilo riječi o izgradnji novih vjerskih objekata, prije svega Ruskog pravoslavnog centra, čiji je glavni investitor Eparhija banjalučka.

"Ovo je prilika da se zahvalim vladici Jefremu za predanost na svim projektima koje smo imali, na mnogim izgrađenim našim pravoslavnim vjerskim objektima i na posvećenosti izgradnji ovog centra koji će biti u okviru naše crkve", rekao je Dodik novinarima u Banjaluci.

On je naglasio da je razgovarano i o budućoj saradnji Republike Srpske i SPC, te da je želja da se pojača društveni i ukupni javni značaja Crkve.

"Mislimo da SPC ovdje u Republici Srpskoj i Srbiji, zajedno sa državnim institucijama radi na jačanju našeg nacionalnog identiteta. Značaj Crkve i van ove naše dvije države veoma je veliki. Svjedok sam tome da se naša dijaspora isključivo okuplja oko Crkve i da Crkva vrši ne samo vjersku nego i obrazovnu i kulturnološku funkciju", ocijenio je Dodik.

Prema njegovim riječima, u tom pogledu Republika Srpska želi da ojača značaj i ulogu crkve.

Dodik je svim pravoslavnim vjernicima čestitao praznik Hristovog Vaskrsenja, sa željom da u životu vide bolje stvari.

"Želim da pogledamo naša dostignuća, da se zajedno okupimo u jačanju naše ljubavi prema Republici Srpskoj, srpskom narodu i SPC, kao i svemu onome što nam daje ovaj identitet", naglasio je Dodik.

On je izrazio zadovoljstvo činjenicom da je Vaskrs čestitao i Njegovom preosveštenstvu episkopu banjalučkom Jefremu, ističući da je Vaskrs praznik kada se porodica okuplja u dobrom raspoloženju, sa prijeteljima, gdje se njeguje ljubav i pokušava naći nova energija za sve buduće dane i mjesece.

Episkop banjalučki Jefrem istakao je da je posjeta predsjednika Republike Srpske uvijek značajan događaj za Eparhiju i radosna prilika, posebno u ovom pretpraznačnom raspoloženju, kada su jedni drugima uputili vaskršnje čestitke.

"Želimo da i u Crkvi i u državi, kao i cijelom našem narodu, bude sve dobro, napredno, blagosloveno, kako u ovom vremenu tako i u budućnosti. Konstatovali smo da je odnos Republike Srpske i naše Pravoslavne crkve uglavnom korektan, tekućih problema uvijek ima, ali smo svjesni da možemo da ih popravimo, poboljšamo i tako ćemo i raditi", poručio je vladika Jefrem. 



(BN/Srna)

Komentari / 120

Ostavite komentar
Name

Milan

07.04.2018 11:18

Hoće Mile da uhljebi popove i hodze,da regrutuje još glasača.Neka on uvede veronauku u svoju kuću, on i njegovi da budu manje srebroljubivi.Mile mora na dopunsku nastavu iz veronauke,da nauci da ne krade,ne laže,ne svedoči lažno na bližnjega svoga itd.

ODGOVORITE
Name

Zoran

07.04.2018 12:07

Bolje njih da uhljebi vec strane dupelisce.

Name

Milano

07.04.2018 12:38

E Milane bas si magare.Al veliko.

Name

Vračar

07.04.2018 12:43

Uvodi vjeronauku posto ne zna nista o Svetom Savi .

Name

Re Milan

07.04.2018 13:49

Tako je Milane.

Name

Ok

07.04.2018 14:29

Grohotom se smijem koja si ti budaletina Mile.Ovo mi sve vise lici na Sjevernu koreju, umislio Mile da je svetac a stranka sa komunistickim predznakom,stvarno si bolestan.Nije ni cudo sto imas papire da ti nesto fali,bolje bi bilo da narodu otvoris koju fabriku, ili opet cekas pred izbore da om oci mazes, sta sve ti ne bi uradio da ostanes na vlasti fuj fuj.

Name

Re Zoran

07.04.2018 14:46

Pa strance je vec uhljebio. Koliko porodica samo u Americi zivi od nasih para. Sa 30 miliona KM je pomogao borbu protiv nezaposlenosti u USA. A jos kad dodas ljude koje pomazemo u Izraelu, Rusiji, Kipru, Becu, Briselu. Velukog je srca nash vodja pokusava da iskorijeni nezaposlenost u cijelom svijetu.

Name

Re Milan,

07.04.2018 17:03

Sta da kazem ,Mile je sranje od coveka 'nista drugo ;samo neka sto pre brise'pametnije mu je.

Name

Jeli

07.04.2018 18:13

Rudonja ucitelj vjeronauke?

Name

Osvit

07.04.2018 18:58

Posto su po hriscanski cestitali jedan drugom Vaskrs ja sam mislio da ce kao duhovne i drzavne vode u ovim danima milosrda razgovarati o tome kako da rjese pitanje nedostatka citostatika i drugih lijekova za nase bolesne gradane kad ono glavna tema ko ce biti nosilac investicije na izgradnji Ruskog pravoslavnog centra, pare ce dati drzava ne strana ova nasa, i usput najava uvodenja vjeronauka u srednje skole.Ostaje da se i na intervjuima za posao u drzavnim firmama i preduzecima obavezno provjerava znanje iz vjere i da se boduje sa najvecim brojem bodova i bude presudno kod izrade rang lista,odmah poslije clanstva u partiji na vlasti.

Name

DZORDZE

07.04.2018 19:10

Ljudi moji ja kad vidim ove popove i na sta lice meni je muka u stomaku, vozaju najskuplje dzipove, puni para, a narod gladuje. Na vise sahrana sam vidzao popove pijane kao crnu zemlju, kome oni mogu biti uzor?? Kome je do vjeronauke eno mu crkva pa nek se mlati prstima od glave do pete, u skole nikako. A kad narod bude normalan , mada sumnjam , bog ce nam i pomoci, ovako tesko.

Name

re Milan

07.04.2018 19:32

Bravo Milane, sve si u pravu. Ma dosta ovih popova vise u glavu udarise

Name

Kakva vjeronauka

07.04.2018 20:29

Kakva sad vjeronauka.Dajte ljudi okanite se.Sta je ovo opet 1389.

Name

Moras

08.04.2018 09:48

Moras i ti predsjednice na skraceni kurs,a i cijela vlada,posti od kurseva niste dalje makli.

Name

slavko

08.04.2018 17:44

Samo jos vise da zatupe omladinu glupostima religije su zlo.

Name

Danijel V.

05.06.2018 20:17

Oh pa cudo veliko da mi saznajemo pred skoro svrsen cin da ce doci do promjena u prosvjeti... Kao dio te prosvjete, a u ulozi ucenika, smatram se kompententnim da prokomentarisem ovakvu inicijativu. Izgleda da gosn. uvazeni predsjednik ne shvata da se nalazimo u 21. vijeku gdje je religija stvar izbora, a taj izbor koji on nama pruza bezuslovno je stvar slobode. Vidite gosn. predsjednice, iako Vi imate određena ovlastenja kao predsjednik mile nam republike ne mozete bas donositi odluke tako naprasno i silovati nasu inteligenciju inkvizirajuci nasu slobodu. Kako ste predsjednik jedne REPUBLIKE (Lat. glas naroda) ja bih Vas zamolio da iduci put priupitate za misljenje one na koje ce te Vase mudre i nimalo ishitrene odluke uticati. Ljudi nesto i ne vole promjene na gore a ova to sigurno jest. A vidite kad sam zadnji put provjerio zivio sam u sekularnoj drzavi u kojoj je vladao ogromni drzavni aparat sa parlamentima, predsjednistvima i sa cim sve ne, pa Vas molim da tako i ostane ili da nas o mogucoj promjeni na vrijeme obavijestite a mi cemo se izjasniti u anketama i ostalim sredstvima "demokratije". Hvala. Srdacan pozdrav!

Name

Marko

07.04.2018 11:20

Gospodin Jefrem dok narod gladuje, omladina odlazi, djeca se ne radjaju ili je stopa mortaliteta ogromna, vozi se u Mercedes ML dzipu od 150.000 maraka. Sram nek te bude i vjere i naroda. Ulazite u nauku, tehnologiju, razvoj skolstva i obrazovanja a ne uvodjenje vjeronauke. Kome je do vjere ima Crkvu.

ODGOVORITE
Name

Janko

07.04.2018 12:07

Marko sta si ti uradio za svoj narod i drzavu? I kad si zadnji put bio u crkvi?

Name

Marko

07.04.2018 12:22

Dijete sam palog borca VRS i mislim da je od moje porodice i vise nego dovoljno. Sad ti meni objasni svrhu vjeronauke u srednjoj skoli. Dodik psuje Boga neki dan pred kamerama u centru Banja Luke a danas sa Jefremom uvodi.vjeronauku. Sram da.ih bude obojicu.

Name

copy-paste

07.04.2018 12:23

Tako je Marko. Vratite vjeru u crkve, džamije, svoje domove i tu je konzumirajte do mile volje...Kod nas svi problemi počinju baš od vjere.

Name

Luks

07.04.2018 12:39

E Markane i ti si magare .Debilcino .

Name

RAJNA

07.04.2018 12:44

Samo da vas pitam gospodine Jefreme, zašto su vam svijeće tako skupe , zašto su vam popovi drski, gramzivi i raspušteni, zašto ne pomažete stare i bolesne, samohrane majke, djecu ometenu u razvoju, zašto se popovi voze džipovima , zašto nemaju vjere u Boga , zašto popovi dilaju drogu i zašto, zašto , zašto.

Name

curla

07.04.2018 12:51

Taj dzip je donacija nije ga Vladika kupio jer to znam i to je tacna informacija, a dontaor je zelio da osane anoniman, jedna od boljih eparhija a nas Vladika Jefrem, je pokazao da je skroman i da tako zivi!

Name

Hm

07.04.2018 13:19

Nije ovdje problem crkva,Jefrem,bilo koji pop.Pa ovo je silovanje zdravog razuma.Predlazem da se uvede i na fakultete kao obavezan predmet.I dok nasa djeca budu ucila kako biti poslusne ovcice njihova ce po Becu,Milanu,Kipru da studiraju.Je*es tehniku,tehnologiju,informatiku,nauku uopste.Botovi,odmah da vas upozorim da ne izlijecete-vjernik sam,takodje dijete palog borca kao i Marko.Ovo ce samo izazvati kontraefekat-besmislenim ispiranjem mozga djece a za ocjenu dobicemo predmet slican marksizmu,ili ONO i DSZ,predmet sprdnje.Mozda to nije ni slucajno.

Name

Re Janko

07.04.2018 14:49

Prvi put cujem da se za narod radi odlaskom u crkvu. Onda bi vlada trebala svaki dan da zasjeda u crkvi. Kolega, odlazak u crkvu je privatna stvar svakog covjeka. Kao i odlazak u bioskop.

Name

reMarko

07.04.2018 15:29

Najprije to vozilo za koje si rekao nije Jefremovo nego je registrovano na banjalučku episkopiju. Jefrem koji je kao episkop izabran iz redova monaštva nema svoje imovine. Što znači ni kuća,ni stanova, vozila a ni računa u banci

Name

Poslednji kineski car

07.04.2018 16:02

@ re Marko: Šta kažeš brate, vozilo nije Jefremovo, nego registrovano na banjalučku eparhiju? U redu. Jesu li sveštenici naši pastiri a mi njihovo stado? Moraš se složiti da je tako. Jeli oni treba da nam pomažu i da nam budu na usluzi? I to je složićeš se tako? I ja pripadam banjalučkoj eparhiji, znaš? Pa , daj molim te, vidim da si dobar sa Jefremom, interveniši da to vozilo prebaci malo i kod mene, na par dana, pa da se i ja i moji ukućani malo provozamo u tom džipu, barem jednom u životu. Nećemo mi daleko, samo do bolnice jer smo bolesni i do apoteke jer nam trebaju lijekovi. Nećemo u nikakav provod ni u "šoping" garantujem ti. Voljeli bi, ali nemamo sa čim, nemamo novca.

Name

!!!

07.04.2018 18:44

Marko! Dijete, nedaj da te ovi iznerviraju. Mogu da zamislim kroz šta si sve prošao ako si u ranoj mladosti ostao bez oca? Mile je lajao boga u Trebinjskom kafiću, a sutra dan na Lazarevu subotu pohitao na slavu njegovoj svetosti Irineju (Gavriloviću). Čitam tekst gdje u jednoj rečenici piše "ovo je prilika da se zahvalim Vladici" Jefremu, pa se kao zdravstveni radnik pitam ko od 18 savjetnika prima platu da pazi na pravopis našeg jezika kako se nebi skrnavio? Ispravno je "Vladiki" kao što bi bilo ispravno da je predmet priče bila nekakva baraka, pa bi u tom slučaju bilo ispravno "u baraci". Nije mi poznato da li je njegovom preosveštenstvu ova opaska pala u oči, kao što njegovim eparhiotima bode oči mercedesov džip i njegova vrijednost. Marko! Pretpostavljam da sam od tebe prilično stariji, pa te kao takav molim da na našu vjeru gledaš kroz lik i djelo patrijarha Pavla, kanonizovanog Banjalučkog vladike Platona ubijenog od ustaša 1941, pa bačenog u Vrbas i drugih čestitih svetionika naše svete vjere. Nek' si mi živ i zdrav Marko, mir božiji, Hristos voskrese!

Name

tdi

08.04.2018 19:25

Sve i da je taj auto donacija nije ga trebao prihvatiti. Taj donator bi veće djelo napravio da je rasporedio taj novac narodnim kuhinjama koje imaju sve više korisnika. Blaženopočivši Patrijarh pavle se vozio gradskim prevozom i vozom , zato ga narod i voli. Posrnulu državu neće ispraviti ni da se vjeronauka uvede na svakom radnom mjestu. Zna se kako se gradi država - poštovanjem i primjenom Zakona i Ustava.

Name

Taksirat

09.04.2018 17:06

Za podsjećanje na stara dobra SK-vremena kada je velikoj većini bilo najbolje (bez obzira da li su bili komunisti) i nikada više tako neće biti na Balkanu (trenutno drugi značaj skraćenice na snazi Si/u/rovi Kapitalizam). A da ipak naravno nije bilo idealno potvrđuje ‘gramatičko-stambeni primjer’, nadovezujući se na prethodni komentar ‘priče o baraci’. Na dotičnom sastanku pri tačci dnevnog reda po pitanju dodjele stanova konačno se javlja jedan radnik: “Pa drugovi, dokle će ovako. Skoro svi podobijaše stanove a ja još uvijek sa ženom I četvero djece živim u baraki. Da li je to ispravno?” Predsjedavajući mu odgovara: “Nije druže, svakako da nije. Ispravno je u ‘baraci’ a ne u ‘baraki’”.

Name

Tako je

10.04.2018 01:46

Bravo Marko, BRAVO! Prije samo par dana psuje Boga javno, čula su ga i djeca preko televizije. Psuje Boga roditeljima koji će oplakivati smrt djeteta do kraja života, poslije drži u rukama hartiju na kojoj piše ZAŠTO ŠUTITE ". Zašto njemu ne uvedete čas vjeronauke i ne obrazujete ga hrišćanstvu, zašto njegovu djecu ne učite Oče naš i da se Bog ne psuje! Neka krene on prvi od svog praga, neka se prvi pokaje i ona njegova svita od dičnog inspektora"SAMO ILIĆA" koji ih konačno došao, pokazao se ovih dana baš onako kako SAMO ILIĆ umje. A kako oni tako i ostali političari koji glume vjerne sluge Božije, neka se pokaju i mole dragom Bogu da ih vrati na pravi put, a politiku prepuste kvalitetnim ljudima sa vrlinama!

Name

Ne Vjerujem

07.04.2018 11:25

Ovo nije moguće, pitali se iko osim Baje išta.

ODGOVORITE
Name

VJERUJEM

07.04.2018 11:51

Sve je bilo, sto je nesretno, kao sto je On odredio. Ovdje se niko nista ni pita niti odlucuje nego ovaj i dva tri crvena sluzbenika (postujem Crkvu i sve vjerske objekte svih naroda). Za ovo raspisati referendum. Koju je srednju skolu Dodik zavrsio, neko je rekao poljoprivrednu, koji smjer, neko zna? Taj covjek vise ne zna sta radi. Ima li ko od savjetnika da mu kaze...

Name

Re

07.04.2018 12:56

Ti..i takvi baksuzi Szp sigurno ne.

Name

Vladika Ekrem

08.04.2018 07:06

Аман људи постоји ли игдје на кугли земаљској осим у РС да неке ствари плсћа народ а везе са тим немају. Елем, црква је одвојена од државе, а свако мало попови по скупштинама итд. Увели вјеронауку у школе јер су наштанцали попова и наравно вјеро-учитеље плаћа министарство просвјете (коју педагогију су учили попови да их туку по богословијама). Дакле плаћамо попове да производе вјернике како би дошли у цркву и тамо их поново плаћали. О Боже има ли те. Сад мало па треба и у средње школе Миле је дефинитивно будалетина. Даље уводе акцизе да граде аутопут па што онда плаћамо друмарине да би неког запослили да диже рампу и за то узима више него проф. у средњој школи. Амин.

Name

re Vladika

09.04.2018 18:58

Upravo tako. Već je previše vjeroučitelja u šolama. Odlučuju i o onome za šta nisu obrazovani i nadležni: daju im da vode djecu na ekskurziju, da budu razredne starješine, da budu na čelu sindikata, da drže preko norme časove, s visine gledaju na ostali prosvjetni kadar, arogantni i drski prema roditeljima. A , na koncu, uljezi u prosvjeti, uvalili se na školski budžet i eto, jedini oni će imati normu časova, niko više.

Name

Poslednji kineski car

07.04.2018 11:39

Ima li iko razuman u ovoj državi da spriječi ovakve gluposti. Vjeronauka u srednjoj školi?! Pa nama iz srednje školi učenici koji završavaju zanate izlaze bez imalo stručnog znanja, jer nemaju adekvatan praktičan rad. Školu završi bravar, varioc ,tokar a neznaju napraviti metalna vrata, zavariti dva metala, istokariti osovinu i na njoj narezati navoj?! To nije važno kako vidim, važno je da se zna prekrstiti i kada je post. Crkvu treba postaviti tamo gdje joj je mjesto, a ko hoće da izučava vjeronauku široko mu polje. Ima crkva, katedrala, džamija pa neka djeca, učenici, ljudi uče, to nije ništa sporno.

ODGOVORITE
Name

Didi

07.04.2018 12:21

Nema. Puna im usta crkve i Boga, a sve same djavolje rabote.

Name

Dorbirn

07.04.2018 15:25

Dobri su ti komentari Care,realni sto je najvaznije.Ali uzalud je cini mi se pisat, vecina ne razmislja svojom glavom.

Name

Да

08.04.2018 07:08

Може факултативно, може и обавезно али нек вјероучитеље плаћа епархија.

Name

Azem

09.04.2018 13:38

Bice fakultativno na fakultetu.

Name

dijaspora

07.04.2018 11:41

Što crkveni velikodostojnici ne nauće Milorada na ne psuje Boga.Kako može crkveni velikodostojnik da se fotografiše sa nekim ko psuje Boga?Narodna kaže:"Skim si ,takav si".Žalosno do bola.

ODGOVORITE
Name

Re

07.04.2018 13:27

Oni svi su jedan klan Pljačkaju narod , a pozivaju se na Boga vjeru državu pravoslavlje. One sveče u crkvi su toliko skupe skuplje od sveča u Amsterdamu. Mercedes koji vozi vladika je €80.000 Mene su vaspitali da budem pošten, susretljiv i od pomoći siromašnom i nejakom a ovo je već nešto drugo.

Name

Nadežda

08.04.2018 09:22

Žalosno do bola... vraćanje u srednji vijek

Name

Vjerujem

07.04.2018 11:44

U Jednoga, Gospoda,Isusa Hrista Sina Božjeg....... i Koji će doći da sudi....

ODGOVORITE
Name

re

07.04.2018 12:37

Maksuz ce on dangubiti da tebi sudi, nema pametnijeg posla.

Name

RE Re

07.04.2018 13:39

Osudjen je on vec dovoljno!

Name

Zika.

07.04.2018 11:44

Taj baja nije znao sta je vjeronauka nit je znao sta je crkva i slava a od popova je bjezo i krio se kao mis. Isti je suncokret.

ODGOVORITE
Name

Milo

07.04.2018 11:56

Aman je nama srbima najteze kad se treba moliti bogu neka mi neko dokaze sta je tu lose ako se omladina moli bogu i ima vjeronauku da su legalizovali drogu vi bi sretni bili nego da idu u crkvu.

ODGOVORITE
Name

Re

07.04.2018 12:22

Znaš li ti čitati i razumjeti kada nešto pročitaš? Jesi li čitao tekst uopšte? Veronauka u srednjoj školi je tema. Ko je pominjao od komentatora ovdje drogu i da netreba ići u crkvu? O čemu lupaš?

Name

Vjeruješ li

10.04.2018 02:16

Izvini, ali nismo mi svi isti, vidi se i po komentarima koje ljudi pišu, ostavljaju jedni za druge. Ko psuje Boga, sigurno ne zna ni Oče naš, niti se pridržava Božije zapovjesti! Krenite vi mili moji od sebe, pomolite se, pa ćete znati da čovjeku treba zdrav razum da ne gubi obraz, čast, porodicu, svoj život. A neko ko psuje javno i vodi neuredan život ne smije ni biti na vlasti prosto jer mu ne možeš vjerovati, nije dobar primjer svojim građanima.

Name

popara

07.04.2018 12:11

Covjek mora biti veliki vjernik da povjeruje u ono sto Dodik kaze.

ODGOVORITE
Name

borac

07.04.2018 12:24

Sta vam je sledeci potez crkveni porez e moj narode i ne zasluzujes nista bolje.

ODGOVORITE
Name

mislim

07.04.2018 12:27

Seronje su to jedan i drugi glavna im je kako opljackati narod POSLE IZBORA UVODE CRKVENI POREZ ceka se da prodju izbori.

ODGOVORITE
Name

Re mislim

07.04.2018 13:00

Tvoja intiligencija ravno NULA

Name

Vjeronauka za sve

07.04.2018 13:18

Uvedi vjeronauku u Predsjedništvo, skupštinu i vladu pa umjesto na kafu idite na vjeronauku. Siguran sam da bi nam bilo bolje. Vjeronauka za sve!!

ODGOVORITE
Name

Re

07.04.2018 13:48

Pa samo prije neki dan, je psovao boga svima nama u lice. E, da nam se nisi desio, trebalo bi te izmisliti. Duduk.

Name

marija

07.04.2018 13:25

Glupost

ODGOVORITE
Name

??

07.04.2018 13:34

Treba to, treba... Prvo ukinuli u 4. gimnazije informatku i latinski u 2., a uvešće ovo ispiranje mozga. No, kalkulacija je jasna - za izbore pridobijati na sve načine, a zna bajica da su popovi vrlo lakomi na srebro i da će iz sve glasa i snage lobirati za njega. Vijek nauke - jeste, ali negdje drugdje! prokleti fašizam se uvlači a da ga gotovo ni ne osjetimo!

ODGOVORITE
Name

Srboljub

08.04.2018 07:35

Narod je dovoljno opcinjen i bez reliogozneg vjerovanja Izbci matematiku i infotmatiku nauci djecu daje dodik bozije davanje on je koji po zemlji hoda moze uraditi sta hoce Jefrem je rekao da treba za njega glasati. Sa Dodikovom vjeronaukom nema tog boga koji nam moze pomoci

Name

re

09.04.2018 19:04

Koliko smo žalili za latinskim jezikom, kad je ukinut u 2. gimnazije. Loši đaci su se radovali. Onda smo ćalili za informatikom, loši đaci su se radovali. Dobili smo od naseg mninistarstva prosvjete mogućnost da svi mogu studiratii, pa su ugostitelji završavali žurnalistiku i nikad nisu čuli za Kanta, šumari su završavali sociologiju, psihologiju, a nisu čuli za Frojda. Dobili smo takav bućkuriš u školama. A djeca uče vjeronauku cijelu osnovnu školu i na pitanje koje su vjere, odgovaraju srpske. Toliko o predavačima-vjeroučiteljima.

Name

Sile

07.04.2018 13:35

Dok djeca u EU i svijetu uče nove tehnologije, spremaju se za tržište rada koje je sve zahtjevnije mi uvodimo vjeronauku od koje imaju koristi samo popovi i izdavači knjiga. Teško nama kad nam komunisti uvode religiju u škole.

ODGOVORITE
Name

nn

07.04.2018 13:35

Samo da znate NISTA NIJE SLUCAJNO! Stari nacin prevare JA TEBI TI MENI! Najbolje se vlada sa glupim nepismenim nestrucnim naradon. Ucite sve molitve TO CE VAS SPASITI OD BOLESTI GLADI NEIMASTINE a slucajno informatiku strane jezike strucne predmete nemijte da ucite stise zato da patite. A kad vas omandjijaju lakse sa vama vladati. Uvesce vam obavezan crkveni porez(popovi i vladike malo imaju sram ih bilo)i ovako radite za dzaba ONDA CE TE BITI KLASICNO ROBLJE a tim putem VAS VODI OVA SADASNJA VLAST!

ODGOVORITE
Name

dvojac

07.04.2018 13:38

Ni većih funkcija ,ni slabijih ljudi,ako se ljudima uopšte mogu nazvati.

ODGOVORITE
Name

LD

07.04.2018 13:38

Znali. Milokrad da on ne veruje u boga.Da veruje nebi drugog mrzio nebi bio kriminalac nebi pljacko narod nebi lagao narod.

ODGOVORITE
Name

Rudonja

07.04.2018 20:48

De ti je petokraka, ronhil, vile, ogromne pare,kad si stavio ikonu, kandila, znaš li ista o svetom Savi, zasto psujes? Rudonja, sta jos nisi spreman uraditi da bi nas rastjerao po bjelom svijetu.. ..

Name

re

07.04.2018 21:52

U pravu si, on je prekršio svih deset Božijih zapovjesti, udbaš ostaje udbaš, samo se prilagodi situaciji, nije moguće da on bude čovjek, to je zlo od čovjeka???

Name

nn

07.04.2018 13:46

Samo se drzite OVOSADASNJIH POPOVA! I STO VISE PRILOGA IM DAJTE DA NA SVE BOGATSTVO KOJE SU STEKLI SVERCUJUCI OD DROGE PA NADALJE MOGU KUPOVATI VELELEPNE VILE JAHTE a vi grcajte u bijedi i dugovima ALI PUNI VJERSKOG ZNANJA! Treba ispitati kokiko o vjeri znaju ovi sto predlazu i usvajajuusvajaju takve zakone i sta im je i koliko vjeroispovjest pomogla u zivotu!

ODGOVORITE
Name

nn

07.04.2018 13:49

Mile i jefrem donijeli odluku! Dragi Boze gdje zivimo?

ODGOVORITE
Name

jabuko

07.04.2018 13:51

Kakva veronauka posla ljudima daj.

ODGOVORITE
Name

Prosveta

07.04.2018 13:55

Istjerali smo iz skola srpsku knjizevnost, hemiju, fiziku, sociologiju, filozofiju, strani jezik sveli na minimum. A popovi dolaze u srednje skole ne da bi ucili djecu vjeronauci, to mogu i u crkvi. Dolaze da dobiju socijalno i staz na nasoj grbaci i sirotinji!

ODGOVORITE
Name

Svedska

07.04.2018 14:17

Tesko je to objasniti krezuboj stoci.

Name

Svedska

07.04.2018 13:58

Sad sam 100% siguran da je Tito bio u pravu sto ovim hostaplerima i lopovima popovima,hodzama,rabinima,biskupima i drugoj bagri u religijama nije dao dao da promole nos van vjerskih objekata.

ODGOVORITE
Name

Sile

07.04.2018 14:23

Pa Titovi hoštapleri i uvode vjeronauku u škole. Na sceni su još uvijek kadrovi iz komunističkog doba. Svi su bili članovi komunističke partije do početka 90-ih godina, od tada su žestoki "vijernici". Neki popovi, čak i vladike su radili za DB. Ne treba razdvajati ovo i prošlo vrijeme.

Name

Milo

07.04.2018 14:26

To mile uvedi vjeronauku nek se omladina okrene bogu a ne nocnim klubovima i drogi

ODGOVORITE
Name

Vjeruješ li

10.04.2018 07:38

Bravo, bravo što nam otvaraš oči ... Neka se omladina uči vjeronauku, a Mile i njegova djeca neka psuju Boga, pogotovo javno neka psuju nama Boga kada ih snimaju, ići će to na televiziju, ne poštuju Božije zapovijesti, neka haraju, vode noćni život i budu nevaljali, jako pohvalno.

Name

Drr mrr

07.04.2018 14:47

Sta ce djeci vjeronauka za sta ce im to trebati u zivotu jedino popovima i valja vjera uce djecu da dodju i donesu para u crkvu.Ucite djeco jezik strani umjesto vjeronauke jezik ce vam trebati kad tad a vjeronauka nikad.

ODGOVORITE
Name

vjeronauka

07.04.2018 15:05

Moze vjeronauka umjesto matematike...I jos neki zbor i super nama.

ODGOVORITE
Name

MATEMATICAR

07.04.2018 15:27

E nece umjesto matematike, pa da ja ostanem bez norme, mislim da predsjednik RS (Dodik ili neki drugi) nema Ustavna ovlascenja da donosi Plan i program u obrazovanju. Kako se izvodi vjeronauka bolje da je nema ni u OS. Prosjecna ocjena u vecini odjeljenja 5,00.

Name

JugoSlav

07.04.2018 15:10

U jednoj od zapovijesti u kalendaru pise "molite se za one koji su na vlasti". Vlast i crkva su lice i nalicje porobljivaca vlastitog naroda,jasno je kako sinergijski djeluju u iskoristavanju naroda kao beznacajne mase ili poslusnih ovcica.Da je pravde i boga u crkvi ona bi morala biti vjecita opozicija i ukazivati na greske vlasti no naprotiv oni su saucesnici u pljacki narodnih dobara.

ODGOVORITE
Name

Milo

07.04.2018 15:37

Nemogu da vjerujem sta je bozijih protivnika

Name

JugoSlav

08.04.2018 11:29

Da napravim paralelu,kazes da sam protiv boga jeli crkva bog jesu li popvi bogovi ima vjere i boga i bez njih,kao kad bi rekao ako sam protiv predsjednika i vlade da nisam srbin i da sam protiv Republike Srpske.To su argumenti vladajuce klike monstruma sa maslinovom grancicom u ruci.

Name

Dorbirn

07.04.2018 15:16

Na prvom casu me uce da je covjek postao od majmuna.Sledeci cas na vjeronauci me uce da je covjeka stvorio Bog.Neko od njih prima platu za prosipanje lazi.To su cinjenice,nema vrdanja. .

ODGOVORITE
Name

kuku nama sa nama

07.04.2018 15:29

Vjeronauka je u crkvama,a ne u skolama...dok je tako bilo u Titino vrjeme sve je bilo u granicama normalnog...da,da,moj Milorade..

ODGOVORITE
Name

Marx

07.04.2018 15:31

Moze al dobrovoljno ko hoce a ko nece nek uci nesto od cega se moze zivi tj radi. Zavrse srednnju skolu neznaju sarafa zavrnuti. Samo zaglupljuju i ovako ogranicen narod. Konto sam se vratit iz EU al ipak cu ja ostat jos.

ODGOVORITE
Name

narodni čovjek

07.04.2018 17:09

Ne hulite na Boga,Boga ima i letiće ova dvojica ko piruzi sa funkcija koje beskurpulozno zloupotrebljavaju.Beliki Bog će ih kazniti,neće dugo proći.

ODGOVORITE
Name

Pffff

07.04.2018 17:50

Kazi mi ko je bog sta podrazumjevas pod imenom boog?

Name

re Pfff

07.04.2018 19:16

Nebi to tvoj razum mogao da primi.

Name

Pfff

07.04.2018 20:04

Hajde ti pametni reci sta je bog?Ili jedino znas da pametujes samo izgleda da ne vidis dalje od nosa.

Name

casna sestra

09.04.2018 12:25

Nije vazno kako definisemo Bog-a, nego to, da li mu poklanjamo svoje povjerenje. U tom povjerenju lezi snaga vjerovanja, a nikako u opisu Bog-a. Onaj koji se predao svijetu i otvoren je prema njemu dobija nazad ogromnu snagu nazad. To je zakon reciprociteta i akcije-reakcije iz fizike. To je osnova.

Name

Pfff

10.04.2018 09:32

Kome poklanjate povjerenje recite mi?

Name

vjernik

07.04.2018 17:37

Vjeronauka treba,treba čitati Jevandjelje dok je čovjek živ,treba učiti i na fakultetima i djecu naučiti,da im nerodi ne palamude što zloupotrebljavaju Dragog Boga.

ODGOVORITE
Name

Zr

07.04.2018 18:40

Dodik otidji malo i do Kacavende.!?

ODGOVORITE
Name

re Zr

07.04.2018 19:12

Ideja ti je za deset,neka povede i njegovog dobrog drugara.

Name

Empirija

07.04.2018 19:30

Ovdje je nejasno ko je u ovoj Republici nadležan za nastavne planove i programe srednjih škola..?? Ko donosi odluku o tome, ko ih može mijenjati, na koji način, po kojim procedurama..? Ide li to onako odoka, adhok, kako se nekom ćefne, kako je nekome išćil bio.? Kako se to radi u kulturnim i pristojnim zemljama..?? Upitnika koliko voliš, odgovora ni otkuda. I na kraju, kako sa stanovišta vjerskih, u ovom slučaju pravoslavnih dogmi, zastalih i zaostalih negdje u srednjem vijeku, posmatrati savremeni svijet, savremena dostignuća i razvoj, društvo u stalnoj dinamici..., može li se to..?? Naravno da ne. I religiju i vjeronauk vratiti u crkve i džamije, kome treba naći će.

ODGOVORITE
Name

Kiki

08.04.2018 00:31

Bravo za komentar! Kod nas je Mile uništio sve institucije, on odlučuje o svemu a svi ostali su izvršioci-podanici.

Name

Dovoljno OŠ

07.04.2018 19:44

Sasvim je dovoljno veronauke u osnovnoj školi. Ko hoće da izučava veronauku za to postoje srednje i visoke škole bogoslovije pa izvolite. Nebi me čudilo da bravar bude oboren u školi iz veronauke a ne zato što nezna zavarivanje. Nažalost sve nam je nakaradno pa ni obrazovanje nemožemo biti izuzetak.

ODGOVORITE
Name

NI

07.04.2018 19:55

MISLIM DA MILE NEZNA NI OČENAŠ A DRUGIM BI NAREDIO VERONAUKU IMA DOSTA CRKVI PA RODITELJI BI TREBALI SA SVOJOM DJECOM IĆI REDOVNIJE U CRKVU

ODGOVORITE
Name

Zna

07.04.2018 21:00

Brundo pjesmu pare pare, cigare ronhil, vila, sveje moje budalasti narode ko vas j... kad nasjedate na moj toboze patriotizam i srbovanje.

Name

Vuper

07.04.2018 21:08

Neznam ko se seca kad je Dodik prvi put bio presednik vlade. to je bolo u domu kulture, kad vladika Jefrem nije hteo da ga blagoslovi nego je poslao djakona da to ucini, tad Dodik nine znao kako se krsti, pogresno se prekrstio. vrpvatno ga koreni vuku ma levu stranunikad se nije ni krstio ni bio srbin

ODGOVORITE
Name

Vuper

07.04.2018 21:08

Neznam ko se seca kad je Dodik prvi put bio presednik vlade. to je bilo u domu kulture, kad vladika Jefrem nije hteo da ga blagoslovi nego je poslao djakona da to ucini, tad Dodik nije znao kako se krsti, pogresno se prekrstio. verovatno ga koreni vuku ma levu stranu nikad se nije ni krstio ni bio srbin

ODGOVORITE
Name

Nina

07.04.2018 21:27

Većina nesto piše kako je vjeronauka zaostala i iz srednjeg vijeka, a istovremeno svi slave slavu, Božić, Vaskrs... Kako to?

ODGOVORITE
Name

Kiki

08.04.2018 00:34

Zato što si ti glupa! Niko nije ovdje protiv religije, nego samo govore gdje joj je mjesto.

Name

Nina

08.04.2018 15:06

Pa ja mislim da ne bi bilo lose da se vjeronauka izucava, jer mislim da ljudi ne znaju pravi smisao vjere, nego se sve svodi na obicaje i "tako treba". Ako stvarno nemaju nista protiv vjere i ako su vjernici trebalo bi da zele da vise nauce o njoj.

Name

Vjeruješ li

10.04.2018 07:48

Nina za početak bi trebalo da znaš i da se upitaš smije li se Bog psovati i Božije zapovijesti poštovati! Čestito biće ne radi i ne govori pogrešne stvari čak i kad zna da ga niko ne gleda i ne čuje, a kamoli da psuje Boga svako malo.

Name

Nina

11.04.2018 19:00

Slazem se sa svime sto si napisao, zato i kazem da ne bi bilo lose da se vjeronauka uvede. A to sto Dodik psuje je njegova stvar i nema veze s tim treba li se vjeronauka uvesti.

Name

DOMI

07.04.2018 21:49

Ama bas nista pametno od dodika ne mozes ni cuti ni vidjeti! Pusti bolan vjeronauku,otvori kaku fabriku da narod radi.Ajmo svi redom u crkvu ,ako ce nam biti bolje.,a ja vjerujem da milorade neznas ni ocenas.stara si ti komunjara!!

ODGOVORITE
Name

cups

08.04.2018 00:17

Iz revolta cu da promjenim vjeru. Mozda predjem u budiste. Vjeronauka nije imala vecinu ni za uvodjenje u osnovne skole pa je ugurana na silu. Umjesto da su dali vise casova informatike ili neku vrstu domacinstva.Kada su djeca sta naucili na radnom i tehnickom. Jel neko skoro vidio pilice i one letvice za tkanje ili sivanje ili bilo sta sto bi moglo da se nauci u toj skoli osim ispiranja djecijih mozgova ? Nije mi jasno kad svojoj djeci to cinite sta bi onda tudjoj radili ?

ODGOVORITE
Name

Alexandar

08.04.2018 07:29

Posljedice uvođenja vjeronauke u osnovne škole već možemo da vidimo. Imamo retardiranu omladinu. Hrišćanski ćute i slijepo slušaju političke mesije, koji im uništiše mladost. Namjera uvođenja u srednje škole je da ih totalno porobe. Ako prećutimo, gotovi smo.

Name

Djeneral

08.04.2018 06:05

Neznam što će nam uopšte te gluposti,pa zar moram da imam predstavnika izmedju mene i boga... Vjerujem i to je to...

ODGOVORITE
Name

PTT

09.04.2018 19:39

Pa oni ti dodju kao mobilna telefonija,povezuju nas sa Bogom,a i to se placa,naravno.

Name

Tyga

11.04.2018 19:05

Treba neko ko ce te vjencati i sahraniti pred Bogom i odgovoriti ti na neka pitanja ako imas u vezi sa Bogom.

Name

Marko

09.04.2018 06:14

Bolje bi bilo da ste uveli predmet "moral i etika",a ne da vjeronauku uvodite kao kolektivni predmet,to treba da bude ako vec neko insistira individualni predmermt,u principu ne treba biti uopste u skokama,imaju objekti za te stvari pa ko hoce da mu se djete vjerski obrazuje,nedelja pa u crkvu.

ODGOVORITE
Name

Nevjernik

09.04.2018 10:43

Pa Dodik o vjeronauci skolama. Nevjernik moze cininiti (i cini) sve samo da se dodvori narodu. U Boga on ne vjeruje.Za njega je KES=Bog.

ODGOVORITE
Name

Možda

09.04.2018 19:11

Uvođenjem vjeronauke u srednje skole će se drastično smanjiti posjeta kladionicama, a to je vjerovatno Dodikov i popov cilj.

Name

Kanada

09.04.2018 13:50

Dok civilizacija napreduje ka svemiru, ovi hoce da nametnu vjeronauku u skole. Vjera I vjeronauka je stvar svakog pojedinca.Crkveni velikodostojnici nisu nikada pomogli nikome ni pojedinacno ni u kakvoj opstoj nesreci. Samo je djelimicno Tacna Dodikova tvrdnja da se dijaspora okuplja oko crkve. I ovde su se crkveni velikodostojnici podijelili u dvije grupe I posvadali , naravno, oko plijena. Fuj.

ODGOVORITE
Name

Galileo

09.04.2018 16:46

Da su uveli astronomiju kao obavezan predmet, mozda bi i imali neke sanse, a ovako.....

ODGOVORITE
Name

iks

09.04.2018 18:51

Predsjedniče, znate li koji je maximalni broj časova u srednjoj školi? Znate li da su već časovi nekih naučnih predmeta smanjeni na uštrb recimo demokratije? Znate li da će vjeronauka istisnuti neki drugi čas? Znate li da se vjeronauka uči od početka školovanja? Pa da je kvantna fizika u pitanju, dosta bi bilo. Ili je nesto drugo u pitanju?

ODGOVORITE
Name

Vic

09.04.2018 19:48

Razgovaraju Bog i Isus, ,,sta mislis sine da jos jednom odes na zemlju i onim budalama objasnis neke stvari,, ,rece Bog. ,,Oce upravo si izgovorio kljucnu rijec, BUDALE,zaboravio si da sa njima vise ne poslujemo,, ,rece Isus.

ODGOVORITE
Name

damjan

09.04.2018 21:31

Hristos Vaskrse svim gradjanima nase Srpske!SVAKO DOBRO SVIMA!BRAVO MILE!DOSTA IH JE STO NIJESU KRSTENI.NITI SE BOJE BOGA NITI IMAJU OBRAZA.MADA IMA I KRSTENIH KOJI SE OVAKO PONASAJU.

ODGOVORITE