Važan mir, ali nema pomirenja

Predsjednik Republike Srpske Milorad Dodik rekao je da se teško može doći do pomirenja naroda u BiH s obzirom na to da su svi zarobljeni u svojim istinama bez sposobnosti za kompromis i konsenzus, ali da treba težiti međusobnom uvažavanju i očuvanju mira i stabilnosti. Kazao je i da narodi u BiH imaju svoje istorijske težnje koje u suštini ne znače pomirenje.

Republika Srpska 13.02.2018 | 09:32
Važan mir, ali nema pomirenja
"Najvažnije je da vlada mir. A što se tiče samog pomirenja to jeste plemenita ideja, ali ne treba imati neke iluzije s obzirom na istorijsko nasljeđe, pogotovo na događaje iz posljednjeg rata koji pokazuju da svi pokušaji građenja tog pomirenja nisu išli u pravcu stvaranja dobrog osnova za građenje povjerenja među narodima u budućnosti", ocijenio je Dodik.

On je za FTV rekao da je teško, gotovo nemoguće stvarati pomirenje uz uplitanje međunarodnog faktora i uz ulogu koju je odigrao Haški tribunal.

"Haški tribinal je za nas Srbe bio navijački, nije bio pošten i nije dao osnova za pomirenje jer je htio samo da osudi jednu stranu. Sa druge strane, Hrvati sada imaju svoju percepciju o Haškom tribunalu u svjetlu posljednje presude 'šestorki' i, naravno, Bošnjaci koji misle da je bilo malo sve što je Hag uradio protiv Srba i Hrvata. Sa takvim bazičnim razilaženjem veoma je teško bilo šta postići osim nekog kurtoaznog pozivanja na pomirenje", konstatovao je Dodik.

Isto tako, kaže Dodik, "narodi u BiH imaju svoje istorijske težnje koje u suštini ne znače pomirenje".

"BiH, koja je formirana Dejtonskim sporazumom, Bošnjaci doživljavaju kao zemlju isključive pripadnosti. Što se tiče Srba, većina njih bi rado vidjeli nezavisnu Republiku Srpsku, uključenu u neki državni oblik zajedno sa Srbijom, dok bi Hrvati željeli da dođu do trećeg entiteta. Znači, svi u BiH, odnosno većina Srba, Hrvata i Bošnjaka imaju svoje historijske težnje koje u suštini ne znače pomirenje", objasnio je Dodik.

On je rekao da je narode u BiH, nažalost, istorija natjerala i dovela do toga da nikada, u bilo kojem istorijski važnom trenutku za ove prostore, nisu bili na jednoj strani, već su uvijek bili u sukobu.

"To nije zavisilo ni od samih naroda nego i od osvajača koji su dolazili i prolazili ili od percepcije nas samih", rekao je Dodik i ponovio da narodi u BiH, iako teško mogu doći do pomirenja, treba da teže miru, stabilnosti i međusobnom uvažavanju.

Govoreći o posjeti predsjednika Srbije Aleksandra Vučića Hrvatskoj, Dodik je rekao da je to dobra prilika za dvije države i dva naroda da na dnevni red stave otvorena aktuelna pitanja i pokušaju da daju odgovore na njih.

"Imamo tešku istoriju među sobom i očigledno je da je teško napraviti konsenzus, ali treba raditi na tome da život ljudi bude što bolji, da nema animoziteta i da Srbija, Republika Srpska, Hrvatska i BiH sarađuju na najbolji mogući način", istakao je Dodik.

On je ocijenio da očekuje da će doći do smirivanja napetosti koje su uzrokovane čestim verbalnim istupima i da će Vučić, kao čovjek koji na najbolji mogući način predstavlja Srbiju u smislu afirmacije stabilnosti i mira, postići veliki uspjeh tokom ove posjete.

Dodik je rekao da će ova posjeta biti značajna i za BiH u kojoj, osim Bošnjaka, žive i Srbi i Hrvati i sasvim sigurno je da se i u BiH posmatra način na koji se razvija taj odnos Srbije i Hrvatske.

"SNSD i ja kao predsjednik te partije imamo dobru saradnju sa političkim predstavnicima Hrvata u BiH, koja nije uperena protiv trećeg naroda, i ukoliko se taj odnos Srbije i Hrvatske bude odvijao na način kako mi očekujemo to će značiti jednu stabilniju situaciju. Što se tiče BiH, uvjeren sam da se tokom ove Vučićeve posjete Hrvatskoj neće desiti ništa što bi bilo protivno njenim interesima", zaključio je Dodik.

(Vijesti/SRNA)

Komentari / 53

Ostavite komentar
Name

karadjoz

13.02.2018 08:50

Jedina opcija,podijeli tzv bih bratski..49% Srbima,Hrvatima 21% i ono sto ostane Muslimanima....I ,eto mira.

ODGOVORITE
Name

Lažno Ime

13.02.2018 09:24

Ako si pažljivo pratio šta Baja priča došao bi do zakljucka da nema secesije. Nema referenduma,ostaje samo pljačkanje RSa od strane SNSDa zahvaljujući mazohistima poput tebe i tebi sličnih koji uporno glasaju protiv sebe.

Name

Miki12345

13.02.2018 09:29

Gdje si ti prije bratski dijelio?

Name

re za karu_djoz

13.02.2018 09:34

E bogami ni ta opcija nece upaliti jer nemožeš prisvajati što si otimao. Tako da od podjele nema ništa, slobodno prenesi i unucima.

Name

Re Karadjoz

13.02.2018 09:48

E to ti nije deda dozivio a neces ni ti a ni tvoji naslednici tako da se nebrines puno.

Name

za Karzdjoz

13.02.2018 10:05

Jadnice 52 % u BiH Bosnjaci. Za 10 godina 60 %. Znaci njima sve ostali Srbija i Hrvatska.

Name

Црни Ђорђе

13.02.2018 10:14

Карађоз, ниси у праву! Србима 49 одсто, а Муслимани и Хрвати да остану заједно јер се много воле.

Name

eldin

13.02.2018 10:18

Pa gdje ste ucili matematiku valjda su muslimani preko 50 % u bih a ako dodje do podjela nece biti nista drugo nego za nas minimum 50 % i kraj price.Ja bih rado volio dodje do podjele jer nemozemo tjerati nikog da zivi sa nekim skim nece..Vidicemo na kraju sta ce se desiti

Name

re re karae

13.02.2018 10:48

Sta ima majmune dijelit kad je vec podijeljena.otvori oci pogledaj istinu.

Name

re re

13.02.2018 10:50

Zato sam ja dozivio da je podijeljena.to ti svojima objasni da bivsa beiha nikad vise nece biti jedinstvena.sto prije svatite buce vam lakse.nika vise povjerenja u vas

Name

General

13.02.2018 11:37

Dodji da podijelis moje imanje pa ces vidjeti kako ces proci. Nije ovo '92!

Name

YU

13.02.2018 11:44

Slobodan je se dogoarao sa Tudjmanom, izgubise Srbi Hrvatsku...

Name

OVO SMO MI

13.02.2018 12:18

Cuti bre kakvi procenti popusili smo brate rata nece biti podele nece biti Sarajevo samo ima PDV-a ko citava RS. I ko je pobedio svakim danom bezimo iseljavamo se nestaju sela sami starci je li to pobeda. Kupuju se puske pa federalci imaju namensku industriju manite se corava posla ako ste vernici razmislite sta radite ili sta smo uradili kad smo radili protiv sebe. Patrijarh Pavle je rekao budimo ljudi a samo mrzimo uvek neko drugi kriv a zmiju sami hranimo. Mir Božiji

Name

Dzo

13.02.2018 15:07

Tako je su pak, mira nemaš goljo ni u kuci, najsretniji su kad nisi u njoj... Ne govori u naše ime, mogao bi na sud, vrijedjas poštene Bosance i hercegovce, svoja govna jedi sam kad nemaš ljeba... I ne seri više,, poklopi se tim listovima od ušiju da sam sebe ne čuješ. BRUKA...

Name

re general

13.02.2018 15:18

Medjede I nije 92 kad smo vsm vjerovali a vi napali na nas I htjeli nase.ovaj put ako krenete ni ameri vam nece pomoc.

Name

Mucica

13.02.2018 08:56

Pomirenja ima itekako, običan narod sasvim normalno i korektno surađuje, suživot je relativno dobar. Narod-i se zabavili o svojim problemima, još da političari ne koriste zapaljivu retoriku stanje bi bilo i bolje.

ODGOVORITE
Name

Amir

13.02.2018 11:18

100% narod je pomiren , samo politika nije..

Name

Re

13.02.2018 11:36

Sve receno.. jednostavno a istinito..

Name

Koki

13.02.2018 08:57

Naravno, pomirenja sa kriminalom nece biti!

ODGOVORITE
Name

borac

13.02.2018 09:01

To mozes govoriti u svoje ime moja stvar je moje razmisljanje

ODGOVORITE
Name

re borac

13.02.2018 10:55

Vidis ja nisam iso u rat zbog dodika vec svoji komsija koji su napali I pripremali za nase istrebljenje.od 92 ja im vise nevjerujem.kote jednom napadne opet ce.budite sigurni 70% muslimana sto su mislili zlo srbima I danas ga misle.

Name

Amir

13.02.2018 11:20

Ja ne mislim nikome zlo , politika misli zlo moj drug

Name

boki

13.02.2018 09:06

Naravno da njemu pomirenje ne odgovara. U ambijentu saradnje,razumijevanja,ustupaka,izgradnji kvaliteta u svakom segmentu zivota,sta bi on radio? Sta bi imao da kaze?

ODGOVORITE
Name

Vule

13.02.2018 09:08

Rekao je da ce se kao predsednik SNSD-a najverovatnije kandidovati za clana predsednistva BiH da ce sigurno pobediti, i da ce se nakon dva meseca povuci sa te funkcije.

ODGOVORITE
Name

ISTOČNO SARAJEVO

13.02.2018 09:12

Nema pomirenja dokle si ti i ova dva preostala kvazi parlamentarca ( Čović i Bakir) na vlasti! Dokle god vi budete vladali ovde nikad pomirenja neće biti jer je vaša politika zasnovana na nacionalizmu, netrpeljivosti i stalno nekoj opasnosti od napada srba na bošnjake, bošnjaka na srbe, hrvata na bošnjake i tako u krug! Kad ovaj narod shvati da ste vi stvarni i jedini problem i prestane da glasa za vas tad će doći do pomirenja!

ODGOVORITE
Name

Re ISTOCNO SARAJEVO

13.02.2018 09:36

Ti nisi predstavnik Istocnog Sarajeva i govoris u svoje ime. Ostali koji zivimo u pomenutom mjestu velikom vecinom smo suprotnog stava.

Name

milos

13.02.2018 09:13

Zadanjom recenicom kojom kaze da ima dobru saradnju sa hrvatskim politickim predstavnicima a niej uperena protiv treceg naroda, govori o karakteru dvije vodece strane u bh, SNSD i HDZ... Niti rade sa trecim narodom (kako kaze doslovno), niti sa ostalima, cetvrtim, petim, sestim itd... O cemu ti to Milorade pricas sa Draganom? Jeste li to samo vas dvojica ovdje u BH? Koji je to evropski ili europski put, kad ne priznajete ostale kao ravnopravne? I jeste li vi to bogom dani kao najpametniji, mislim na SNSD i HDZ? Naravno, ne zaobilazim ni SDA, ali ipak u FB ima stranaka sa gradjanskim predznakom a u RS niti jedna... OSim minorne filijale SDP iz BH. O kojim onda vrijednostima pricate, pardon, lazete...

ODGOVORITE
Name

Peki

13.02.2018 09:14

Koje pimirenje sta ce meni pomirenje snekim sto me vijekovima ubijo srbima netrebaju taki prijatelji

ODGOVORITE
Name

Lažno Ime

13.02.2018 09:17

Licimjerstvo većeg stepena. On bi da bude predsjedavajući predsedništva zemlje koju je preko noći zavolio pošto nema pravo na stolicu predsednika RSa. Sad je od jednom uvijek bio za BIH hahahaha pošto gubi funkciju predsednika RSa na koju će vjerovatno doći neka bezlična osoba koja će bezuslovno njega slušati i ispunjavati njegova naređenja,on bi po preporuci Čovića glumio Baju na državnom nivou i tako opstruisao sve što bi dovodilo boljem zivotu,održavao sirotinju na infuziji i praznom fržideru. Nadam se da će Srbi glasati za njega ne bi li on poništio ovlaštenja SIPE i suda. Koji će mu k... zakon hahahaha

ODGOVORITE
Name

Pero

13.02.2018 09:32

Srbi nece,izdajnici Srpstva hoce...

Name

СФРЈ

13.02.2018 10:17

Миле ће имати улогу у предсједништву БиХ као и Месић у предсједништву СФРЈ. Срећно, предсједниче!

Name

Lažno Ime

13.02.2018 11:13

@YU. Pa ako ćeš ti biti zadovoljan nekvalitetnim životom sretno i tebi uz njega. Mene što se tiče neka vas ukopava još niz decenija pošto njegova pogrešna politika najviše pogađa građane RSa. PS. Ja živim u daleko boljim uslovima :)

Name

Ostoja

13.02.2018 09:20

A ni rijeci o autoputu koji je poskupio duplo?! To nam reci precednice! Dosta vise te srpske,hrvatske i bosnjacke prazne slame.

ODGOVORITE
Name

Mladen

13.02.2018 09:36

Meni samo nije jasno kako smo opstajali na ovim prostorima kada ,,njega,, nije bilo, a tek kako ćemo opstati kad njega nebude ?

ODGOVORITE
Name

Lažno Ime

13.02.2018 09:52

@ Mladen. Uh teško pitanje za pristalice SNSDa :)

Name

re Mladen

13.02.2018 10:55

Pa tesko smo opstajali prvo krvavi rat a kasnie vlast SDS koja je bila dovela RS na podjelu strasna su to vremena bila ko se sjeca.

Name

Oko

13.02.2018 09:52

Da li ja to sticem utisak da predsjednik prizeljkuje rat? Veoma se izvinjavam ako grijesim.

ODGOVORITE
Name

Re

13.02.2018 11:04

Ner griješiš stari ali ne smije podjeliti oružje zato što nije siguran koliko će toga oružja biti okrenuto protiv njega i to odmah , ima veliki problem -nerješiv u svojim "tobožnjim" redovima

Name

Boki

13.02.2018 09:54

Važan je i standard građana o kome vi lopovi političari nikada ne pričate.

ODGOVORITE
Name

Miko

13.02.2018 10:05

Posle Jasenovca i silnih klanja u ww2,Muslimani,Srbi i Hrvati nikad vise nisu trebali da zive u jednoj drzavi. Da se tada razgranicilo ne bi bilo devedesetih...

ODGOVORITE
Name

Banjalucanin SDS

13.02.2018 10:11

Prokleta zemlja , ako cemo realno Mile se uvijek zalagao za mir (ante markovic clan stranke).Ako cemo jos realnije nikad se u istoriji nismo ni voljeli medjusobno.A ako cemo najrealnije nikad se i necemo voljeti i uvijek ce svako vuci na svoju stranu.......Ali se trebamo postovati.............Mene npr.FEderacija toliko zanima da znam nabrojati im politicara koliko i sa Novog Zelanda, da sam vise procitao vijesti na BBC nego u njihovoj stampi.Ne da je to mrznja, vec jednostavno me totalno ne zanima sta se desava dole.

ODGOVORITE
Name

re

13.02.2018 10:59

A mene je federacija druga drzava

Name

Ja Budale

13.02.2018 10:18

Od koga si ti to čuo da Bošnjaci imaju takve težnje.Bošnjaci su svjesni potrebe zajedničkog življenja i privrženi su ovoj državi.Možda da imaju rezervnu domovinu u komšiluku,možda bi tako suludo razmišljali kao ti.

ODGOVORITE
Name

... DA ČIKO B'ONU...

13.02.2018 10:18

Smiješni klovn i karikatura od čovjeka!

ODGOVORITE
Name

Ratko

13.02.2018 10:27

Ja postujem svakog postenog gradjana BiH jednom su me zaveli i poslali u rat slicni dodiku i nikad vise najljepse godine sam proveo na liniji a danas se borim na sve nacine da prehranim porodicu zbog toga narode ne dozvolite da vas ovi na vrhu truju pogotovo omladina ne treba nasjedati na ove price svi smo mi ljudi od krvi i mesa

ODGOVORITE
Name

Zoran

13.02.2018 11:12

O kakvom ratu ti Ratko pričaš rata više nema ovdje se sve zna ko je gde sta je čije i gdje su granice. Ratko nemoj biti sebičan i misliti na sebe samo misli da si uradio nešto za unuke i praunuke da ne moraju zivjeti pod tudjinovom cizmom da su svoji na svome a za bolji život trebaju da se pobrinu sami.

Name

Cccc

13.02.2018 10:48

Volili ga ne volili ali covjek samo kaže istinu kakva je , e sad sto ta istina nekog pogadja jer on živi u nekom svom ubedjenju to je druga priča. O tim procentima sto neki licitiraju tu je samo na hrvatima i muslimanima da se dogovore ostalo se zna.

ODGOVORITE
Name

Trebinjka

13.02.2018 17:17

A, sta se zna ? Ti si u nekon dobrom budzetskom filmu .....

Name

Kurir

13.02.2018 17:51

Ma ti si jedan magarac nacional fasisticki.

ODGOVORITE
Name

smolo

13.02.2018 19:52

Haag nikad ni nije stvoren za to ,da se postigne pomirenje,sudovi su tu da sude. a vi političari da radite na pomirenju.

ODGOVORITE
Name

In

14.02.2018 01:25

Daj baja suti opet srbujes pred izbore . kad ti je to trebalo osudjivao si i Mladica i Karadzica koliko si pomogao haskim optuzenicima i njihovim porodicama a onda kad ti trebaju glasovi srbujes.

ODGOVORITE
Name

In

14.02.2018 01:25

Daj baja suti opet srbujes pred izbore . kad ti je to rebalo osudjivao si i Mladica i Karadzica koliko si pomogao haskim optuzenicima i njihovim porodicama a onda kad ti trebaju glasovi srbujes.

ODGOVORITE
Name

Pacifista

14.02.2018 08:26

Mile sa svojom politikom rastjeraces i ovo malo mladezi sto jos zivi ovdje. Vise su otjerao boracke djece iz RS nego sto su u toku rata POLITIKOM ETNICKOG CISCENJ oterali nesrpskog stanovnistva. Tvoja politika tolko ce ispostiti ovaj prostor dai mi koji radimo u federaciji moramo prodavati zemlju bosnjacima .Sva nasa djeca bjeze od rata i sverca ja nemogu prodati nistokuni voce zbog tvojih svercera Ovo ce biti raj za azilante a istovremeno izvor prihoda za tvoje ljude