"Ovo je zloupotreba položaja ministra"

Kabinet bošnjačkog člana Predsedništva Bosne i Hercegovine Bakira Izetbegovića saopštio je danas da je Igor Crnadak "zloupotrebio položaj" ministra spoljnih poslova time što je Međunarodnom sudu pravde (MSP) u Hagu dostavio pismo za čije upućivanje nije bio ovlašćen odlukom Predsedništva BiH.

Bosna i Hercegovina 19.02.2017 | 21:58
"Ovo je zloupotreba položaja ministra"
U pismu koje je Crnadak bio uputio MSP-u, ističe se da je Izetbegovićeva odluka da pokrene reviziju presude po tužbi BiH protiv Srbije za genocid, donijeta izvan institucija BiH i da zbog toga nije pravosnažna.

Crnadak je ranije izjavio da je Izetbegović naredio je ambasadorki BiH u Hagu Mirsadi Čolaković da ne proslijedi to pismo, ali da je on uspio da ga dostavi "drugim kanalima".

Izetbegović je u petak potvrdio da će pokrenuti zahtev za reviziju presude, iako za to nije imao saglasnost Predsedništva BiH.

Srpski i hrvatski član tog tijela, Mladen Ivanić i Dragan Čović, ne podržavaju zahtjev za reviziju i smatraju da se Izetbegovićevim potezom krši Ustav.

Povodom Crnatkovog pisma, Izetbegovićev kabinet izdao je saopštenje u kojem, kako se navodi, iznosi činjenice "u cilju potpunog i istinitog informisanja javnosti BiH" o postupcima ministra Crnatka, prenosi Fena.

"Prema Ustavu BiH, ministar spoljnih poslova nema pravo da obavlja usmenu ili pisanu komunikaciju s MSP u Hagu ukoliko ga za tu komunikaciju nije svojom odlukom ovlastilo Predsedništvo BiH", navodi se u saopštenju. 

Izetbegovićev Kabinet napominje da ne postoji nikakva odluka Predsedništva BiH o ovlašćenju Crnatka da obavlja bilo kakvu usmenu ili pisanu komunikaciju s MSP, te da je riječ o "neovlašćenoj korespondenciji s tim sudom koja ne predstavlja zvanični stav Bosne i Hercegovine".

U saopštenju se ocjenjuje da instrukcija kojom je Crnadak 14. februara naložio ambasadorki Čolaković da Registraru MSP-a dostavi njegovo pismo, predstavlja tešku zloupotrebu položaja ministra spoljnih poslova i ambasade BiH u Hagu.

"Ukoliko je ministar Crnadak Registraru MSP-a zaista nekim ''drugim kanalima'' u svojstvu ministra spoljnih poslova BiH dostavio svoje neovlašćeno pismo, on je u tom slučaju preduzeo radnju koja predstavlja neustavno i vaninstitucionalno delovanje, odnosno kršenje Ustava BiH i zloupotrebu položaja ministra spoljnih poslova BiH", naglašava se u saopštenju.

Kabinet navodi da je 14. februara ambasadorka Čolaković primila pismo ministra Crnatka, u zatvorenoj koverti, i prateću instrukciju da to pismo dostavi Registraru MSP, a istog dana je Crdanaku uputila dopis sa zahtjevom da se ambasadi BiH dostavi odluka Predsedništva BiH kojom se odobrava upućivanje ministrovog pisma sudu.

Dan nakon toga, Crnadak je ambasadi BiH u Hagu dostavio dopis u kojem "podsjeća da za obavljanje redovne diplomatske korespondencije ministra nije potrebno odobrenje ili odluka Predsedništva BiH" te ponovo zatražio potvrdu da je ambasada uručila njegovo pismo sudu.

Izetbegović navodi da je 16. februara upozorio Crnatka da ga Predsedništvo BiH nijednom svojom odlukom nije ovlastilo da u svojstvu šefa diplomatije i u ime BiH obavlja bilo kakvu korespondenciju s MSP u Hagu, te da ambasada BiH u Hagu ne smije dostaviti njegovo pismo.  

Izvor: Agencije

Komentari / 64

Ostavite komentar
Name

Bake

19.02.2017 10:42

Šah mat

ODGOVORITE
Name

Misko

19.02.2017 11:00

Šah mat svima nama. Podmazuj oružje kolega, nema nam druge.

Name

Zool

19.02.2017 11:07

Pat pozicija!

Name

Jooj

19.02.2017 11:32

Koji su ovi muslimani Bakirovi ( ne Abdićevi) budaletine. Umjesto da smo ostali zajedno BiH CGora Srbija i Dubrivačka Republika, Ostala bi i Krajina i da smo fino živjeli i išli jedni deugima na Slave i Bajrame i Božiće, pekli janjce jeli kolače i baklave, oni samo hoće da budu bjeda, da ratuju sa Srbima i ližu se Hrvatima i Natovcima. Ovo kažem jer imam moje muslimane prave ljude i prave vjernike i ja volim njih i oni mene bez glume.Ero kada jedni drugima pare posudjujemo, djecu ostavljamo na čuvanje, zajedno na more idemo...

Name

NE PODMAZUJ

19.02.2017 11:41

E BOGAMI NE PODMAZUJ MIŠKO NIŠTA, MENE STE STRPALI U ROV, DIJETE MI NEĆETE.ODJ...... SVI.

Name

Bake

19.02.2017 12:05

Ma kakvi sukobi,to bi voljeli ovi foteljasi,svi se oni bore da njihova bude gornja i šire tu svoju zarazu na narod,u globalu svi smo mi nebitni,biće onako kako kažu oni u hagu,a za jooj nek malo progugla šta se to dešavalo 90'ih,od slovenije preko hrvatske,nije preko noći odlučeno da bi bilo najbolje da se bih odvoji od srbije...da nije tako sad bi ja i ti zajedno ratovali negdje protiv albanaca za veliku srbiju,ako ti nebi imao ništa protiv toga ja bih sigurno

Name

dragan

19.02.2017 12:21

Počelo je počelo!!!!!

Name

Re

19.02.2017 12:39

Ko god prica o oruzju taj nije bio u rovu. Nije isto biti u rovu i pisati komentare na bn.

Name

S.O.S.

19.02.2017 13:14

Svi koji podmazujete, zveckate i potpirujete! SVI odj...te! Za sva vremena! Dosta je malih i velikih /politicara i rodoljubaca-domoljubaca/!!!!!!!!!!!!!!

Name

Goja

19.02.2017 13:52

E nes mene opet u rov.

Name

Sam ja

19.02.2017 23:07

Svi nemaju pravo samo je u pravu Ajatolah Bakiri

Name

@jojo

22.02.2017 14:25

E moj kumashine iskreno nismo mi Muslimanima nikad nista ponudili i to je najeveca greska srpske politike. Mislilo se da cemo im uzeti sve a oni mirno to gledati. Pa, Radovan je pravija dogovor sa Zulfikarom, to je ko da sad Muslimani prave dogovor sa Cedom Jovanovicem. Da smo se Muslimanima dogovorili, prosli bi ovaj rat skoro bezbolno, a i Krajine bi imale sanse da opstanu. Evo sad guze dadose sa Covica koji je najsretniji kad smo u zavadi sa Muslimanima, pardon Bosnjacima nemam sa njima nikakav problem.

Name

Licemjerno

19.02.2017 10:48

Pa, Bakie, dje je saglasnost Predsjednistva za podnosenje revizije? Cas treba saglasnost, cas ne treba. Vidim ja, fasovaces ti sankcije ko i Dodik. Zapetljo si se ko i on, pogubio se, i sad nemas kud. Da nam se vise vas dvojice rijest pa da se okernemo normalnom zivotu

ODGOVORITE
Name

rere

19.02.2017 10:59

Pustite covjeka,zna on sta radi??? Gospodin Petrusic i ostali jedva cekaju da se istina o svemu sazna.

Name

Legalis

19.02.2017 11:02

Slazem se, bez njih dvojice bi mozda bilo bolje.

Name

blbl

19.02.2017 11:05

Pojma ti nemas. Ove dve situacije ne mozes porediti.

Name

Re

19.02.2017 11:13

Pa dati je 2002 ima sve samo treba procitati!!!

Name

Bn

19.02.2017 11:33

Misko ne spominji oruzje bolje ti je nema vise jna nit je ovo 92. Nezaboravi

Name

re licemjerno

19.02.2017 12:59

Iima, potpisao je Bajin clan predsednistva. A zalba-revizija je jos uvijek isti predmet, tako da ne treba nova sve do pravosnaznosti.

Name

Re Licemjerno

19.02.2017 15:00

Ne treba Bakiru nikakva saglasnost predsjedništva za reviziju jer je on zvanično nije ni pokrenuo niti ima igdje njegov potpis za takvo nesto.Reviziju pokreće Agent BiH koji jos uvjek ima mandat( ili ga možda i nema to će sud odlučiti) za takvo nesto.Bakir je samo rekao da ga on neće sprečavati u tome i da nece u predsjednistvu glasati za oduzimanje mandata Softiću , sto je legitimna (mozda pogresna)politicka odluka.

Name

Kowalski

19.02.2017 10:50

Шта ће нам министар спољних послова кад имамо Кирбу да наређује амбасадорима.

ODGOVORITE
Name

Bolje sutra... nekad

19.02.2017 11:56

Bakir nije mogao da ucini vecu uslugu Srbima ali i muslimanima. I ja mislim da mu se smijese sankcije. Nadam se da se slomim Bakira i Dodika otvara prostor za umjerenije ljude, koji nece svoje komplekse i bolesnu potrebu za vlascu koristiti za vjecite sukobe, strahove, nemir i bijedu ovih naroda.

Name

cvijet

19.02.2017 12:19

Pa kao svi ambasadori,ponasaju se kao na godisnjem odmoru,samo sto umjesto kupacih imaju kravate.

Name

Poslednji kineski car

19.02.2017 10:50

Ja koliko vidim nijedan naš političari iz Republike Srpske ne zna ništa o Zakonima,Ustavu i propisima. A nije ni čudo kada se pogledaju prifili tih ljudi. Sve nepismeno i neobrazovano.

ODGOVORITE
Name

re poslednji kineski car

19.02.2017 11:31

Upravo tako...isto tako za reviziju tuzbe na sva zvona zvone da Bakir nema saglasnost druga dva clana predsjednistva da pokrene reviziju a ono upravo obratno. Oni nemaju saglasnost od Bakira da se punomoc koja je JEDNOGLASNO data prije par godina sad oduzme od Softica.

Name

Kiki

19.02.2017 12:47

Sad ce tuzilastvo malo i sa Crnatkom da kafenise.

Name

Poslednji kineski car

19.02.2017 13:28

Kiki,sa njim a i sa mnogo njih kafenisati treba prvo ljekar,tj.dobar psihijatar i psiholog. A onda i Upravnik zatvora.

Name

Ruski Car

21.02.2017 23:14

Ti si iz Republike Srpske, to jest nas, koliko je i Bakir prijatelj Srba. Tvoji stavovi su tvoje misljenje, ali ako nesto neznas, onda nemoj ni da komentarises!

Name

Dodo

19.02.2017 10:55

Zašto se RS plaši te tužbe?

ODGOVORITE
Name

Bravo

19.02.2017 10:58

Čiju si ti saglasnost dobio za reviziju gosn Bakire isti si lopov kao i Dodo samo vam je da ste na vlasti i u Kožnim Foteljama a za narod vas i ne interesuje samo gurate os Mandata do Mandata

ODGOVORITE
Name

Kiki

19.02.2017 13:50

Pa od CIK-a I Amerike. Sta ce mu veca i bolja saglasnost. A mozda i od suda u Hagu.

Name

Sima

21.02.2017 23:17

Mislis od okupatora Bosne i Hercegovine? Sramota je nazvati sud u Hagu sudom, jer pravi sud bi trebao da je nezavisan, a ne obicna igracka u rukama Amerike kakav je taj haski Frankenstajn!

Name

Borac Rs

19.02.2017 11:02

Revizija dostavljena neka sud radi svoj posao , vi sada zasucite rukave i nadjite posao za omladinu koja napusta zemlju. Pokazite napokon da ste za nesto sposobni te da uradite nesto za narod koji je u agoniji.

ODGOVORITE
Name

re BORAC

19.02.2017 11:38

NISU ONI SPOSOBNI NIZASTO OSIM DA BIJEDU HRANE NACIONALIZMOM A SEBE EVRIMA VISOKIM PRIMANJIMA I LAGODNIM DNEVNICAMA

Name

Re

19.02.2017 12:41

Oni misle sad ce se narod glodjati zbog neke tamo revizije. Mene kao Bosnju uopste ta revizija ne interesuje niti je podrzavam. A vjerujem da je i Srbima svejedno.

Name

Poslednji kineski car

19.02.2017 13:26

Re Saborac:Slažem se sa tobom u potpunosti,ali neće oni niti znaju išta da urade za narod. Do sledećih izbora će razglabati ovu temu,a kada je iscrpe naći će neku drugu. Za to vrijeme će biti još bogatiji a mi svi zajedno još siromašniji. Naravno da nećemo ništa učiniti da se to promjeni već ćemo i dalje sjediti kod kuće,ćutati a u najboljem slučaju ćemo nešto kao komentarisati na internet portalima. Tako nam i treba. Još kada vidim da se ovdje pojedinci prepucavaju i prijete ratom onda mi je sve jasno. Mladi treba da bježe iz ove kvazi države i da se više nikad nevrate. Ni na odmor.

Name

Care borac rs

19.02.2017 16:07

Mi smo ovu drzavu stvorili volimo je , ali lopovi je otese I opljackase. Ne smijemo dozvolit da nas nacionalisti zavade ali smo mi ako smo slozni mnogo jaci od njih. Za protivnike imamo kokosare i kupljene papke nije to nikakva snaga.Dole banda!!!

Name

Taliban

19.02.2017 11:06

Bakirr znam jednog koji je držao kažiprst kao i ti na slici, a sada nema toga prsta.

ODGOVORITE
Name

Goran

19.02.2017 11:06

Vi narode nista ne razumijete. 25 god. ste u samo jednoj prodavnici koja se zove Bosna. Zelim Vam brzo budjenje

ODGOVORITE
Name

Moda IV

19.02.2017 11:19

Šta reći na ovakvo ponašanje Bakira Izetbegovića, nego ili je potpuno poludio,ili je totalno bezobrazan. On može bez saglasnosti predsjedništva Sudu u Hagu dostaviti zahtjev za reviziju presude, a Crnadak ne može taj Sud obavijestiti o tome da je Bakirov zahtjev upućen takođe mimo odluke predsjedništva, Svaka čast onome ko se može uzdržati da mu ne opsuje sve po spisku. Ja ne mogu.

ODGOVORITE
Name

Re

19.02.2017 12:43

Psuj mu sta hoces, ali budi korektan. Mnogi od nas ne podrzavaju to sto je uradio isto kao i sto mnogi ne podrzavaju Dodika. Medjutim, kad je bio referendum za 9. januar dosta je ljudi izaslo i mi apsolutno nista nismo napravili, podnesena je krivicna prijava i to je to. Koristite i vi pravne lijekove i ne ponasajte se kao brdjani.

Name

re Moda Iv

19.02.2017 13:13

Ne dostavlja on zahtjev za reviziju vec ovlasteni agent BiH aminovan i ugovorom sa Medjunarodnim sudom pravde u Hagu.Crnadak je prekrsio Ustav BiH, ali ko co to tebi objasnjavati kad ni ono prvo nisi skonto.Sretno.

Name

ja

19.02.2017 11:29

Do kad ce nard bit ovce ,pa samo nas lazu i varaju,a oni zive extra dok narod jedva prezivljava i opet se nesto lozimo na njihove izjave ,dajte ba ignorisite vise ove debile il smo stvaro stoka koja nema mozga

ODGOVORITE
Name

POŠTENJAČINA

19.02.2017 12:10

dajte više popustite nas zar se niko pametan nije sjetio imenovati poštene, samozatajne, čestite ljude mislim LJUDE i da oni odluče o stvarima o kojima se ovi naši volovi nemogu dogovoriti. IZ SVAKE OPŠTINE DELEGIRATI NAJČESTITIJEG pa u slučaju spora SLUČAJNIM ODABIROM za svaki nerješiv problem oni daju konačnu odluku i nema više priče ni ko je srbin ni ko je hrvat ni ko je ko i ko je šta. svi mi u svojim opštinama imamo po jednog takvog...........a politika mrš jer vas takvi pošteni ljudi ne zarezuju ................................ ha jer dobar prijedlog

ODGOVORITE
Name

Realni

19.02.2017 12:51

Poruka Bosnjacima! Ne prizivajte rat ! U pravu ste nije ovo 92. i nema JNA ali ima vojska Srbije . Nemojte misliti da cete vi u slucaju nedaj boze rata,odlucivati sa koji cete djelom Srba da ratujete . Nezanoite sa mislju da mozete napasti RS a da Srbija to mirno gleda. Ne zaboravite tu su i BH Hrvati razmislite na cijoj ce oni biti strani u tom slucaju ?Ne zanosite se.! Svima nam je bolje MIR !!!!!

ODGOVORITE
Name

re

19.02.2017 13:39

Bogami nisi ti realan! Ima i Turska a sa njome i cjelo NATO. Srbija je vojno neutralna i ne smije nikog da napada nego samo da se brani!

Name

Bosko Buha

20.02.2017 01:24

REALNO, u pravu si za MIR. Ali ko sto vec pises, nije ovo 92. Nema JNA itd. Ne vjerujem da ce hrvati uz srbe ratovati protiv muslimana. Hrvati bi rat jedva docekali! I jos nesta, ne budi toliko siguran, da ce se Srbija u slucaju rata vojno umjesati u taj (nedaj boze) rat u BiH, bas zbog toga sto nije 92.

Name

Mislim-Man

19.02.2017 12:51

Komšije srbi, i svi građani BiH. Bosnjak sam, ali mene ni Bakir niti bilo koji drugi Izetbegovic nije predstavljao. Ima ogroman dio naroda bosnjaka koji ove poteze smatraju nazadovanjem od 20 godina za sve a ionako som 40 godina iza Evrope već. .. Molim sve građane da se ne ljute na ove apelacije, od toga nema ništa ljudi, nemojte se zavaravati da će neko presuditi čitavoj državi Srbiji radi nečega što nije odgovorna kao državna tvorevina. Bakir, koji ništa nije dosada uradio ni za svoj ni za ona dva druga naroda, koristi retoriku koja zavadja i tjera sav narod sa zemlje Bosne. Ja kao, demokratski nastrojeni bosnjak i državljanin jedne od najljepših zemalja na svijetu, želim mu da što brže i hitnije izgubi svu vlast i ingerencije na svemu što je veće od jednog običnog kokošinjca. Molim sve moje sugrađane da ne raspiruju mržnju (nema nikakve potrebe) jer ova zadnja dešavanja su samo obično napumpavanje koje niko živ ne podržava.... Znam da je teško da mi vjerujete da poznajem makar 100 ljudi koji misle ovako, ali eto ja se javno libim ove revizije, a žrtvama, svim, se poklanjam i respektujem bol familija

ODGOVORITE
Name

Realni Srbin

19.02.2017 13:14

Podrzavam te u pravu si. Jos bih dodao: Netrebaju nam krize trebaju nam investicije. Pozzzz....

Name

Mata

19.02.2017 14:14

Ako si ti Bosnjak musliman ja sam Bosnjak pravoslavac sto si i ti,razumijes man.

Name

Semberija

21.02.2017 23:06

Ljudi, rat je stao 1995. Šta se od tada na bolje promjenilo što se tiče odnosa Srbin - Musliman - Hrvat? Što je narod sam promjenio i pomjerio, to je i otišlo naprijed, a ove kvazipatriote nas i dalje unazadjuju i sole nam rane zbog kojih smo unazadjeni barem 50 godina... Dosta rata hoćemo platu, nov auto, odmor ljetni, zimski, ručak barem jednom mjesečno sa porodicom... Kladim se da 50% građana BiH nema ovu mogućnost. Da li je imaju Bakir, Dodik, Ivanić, Čović, Zvizdić, Komšić...?!

Name

Srk

19.02.2017 12:56

Svako vidi da si pred izlaznim vratima..bakire odzvonilo ti je zvono sa pravoslavne cekve na carsiji gde ti je babo ubio nikolu gardovica..ne zaboravljamo

ODGOVORITE
Name

QQ

19.02.2017 12:59

Pa dal je to moguće da Bakir za svoje ne leglno ponašanje očekuje odgovor na legalan način ,nemožeš vjerovati u kakvim iluzijama ovaj čovjek živi ,čini mi se da tu ima posla i za psihijatora

ODGOVORITE
Name

Minut do 12

19.02.2017 13:10

Narode da li znate da je ovih dana LIDL odistao od otvoranja 15 objekata u BiH zbog trenutne politicke situacije ,iako je dobio dozvolu.I nije jedini !!!!!???.Ovo je činjenica. To je direktna posljedica . Pa vi podrzavajte Bakira i Milu. Razmislite gdje to idemo. Bakir i Mile ce od nas napraviti Evropljane,(ali na isti nacin kao i danasnje vođe Libije Iraka i Sirije.) Da kao imigranti iz ratom ugrozenih podrucja stignemo u istu.

ODGOVORITE
Name

komedija

19.02.2017 13:37

Bakir je car kralj prvak u skoku u dalj,sta covjek radi pa ovo je za nepovjerovati.Zapetljo se a nezna ni sam sta ce ni kud ce.Hahahaaa hahahaaa kralj nad kraljevima hahaaa kuku kuku.Na sljedecim izborima svi za Bakira da glasaju hahaaa....

ODGOVORITE
Name

goran

19.02.2017 13:56

Cuj ti Aljinog malog sto je porastao. Da nisi sultan postao. Moze da pise ko kome hoce i kako hoce. Sloboda govora.Demokratija.

ODGOVORITE
Name

Niko i Neko

19.02.2017 19:12

Jeste ali ta pisma ne primaju od svakoga

Name

Hamis

19.02.2017 14:00

Nema tebi Bake nista bez Dodika ,nije tebi ovo interesantno ovaj savez za prevare tj promjene lako ti to sa njima zavrsis , vracaj Dodu pa konacni obracun budi musko kao Silajdzic ko izgubi nestane iz politike

ODGOVORITE
Name

paradoks

19.02.2017 14:07

Čovjek koji protivpravno preda tužbu u ime BH a protivno volji dva od tri naroda te iste BH traži da se bez pristanka predsedništva ne može dostaviti pismo Hagu a bez predsedništva pokrene tužbu onda je on definitivno shvatio BH DRŽAVU TE SRBE I HRVATE kao stanovnike islamske BH ISIL-a države.

ODGOVORITE
Name

NOVI GRAD "MAJKA"

19.02.2017 14:13

O RATU NEMA GOVORA . BAKIR UČVRŠĆUJE SVOJU POZICIJU ZA NAREDNE IZBORE ... TREBALO BIH MU UVESTI SANKCIJE KAO I DODIKU JER JE PROTIV OBNOVE TUŽBE BIO ČOVIĆ I IVANIĆ .

ODGOVORITE
Name

Pijun483626

19.02.2017 15:25

Neko spomenu šah... pa ovo i jeste partija šaha, malo veća, ali jeste.! I u njoj obični čovjek dođe kao pijun kojeg ce vodeće figure da iskoriste za svoje strateške ciljeve. Zar nije tako ?

ODGOVORITE
Name

dalje nece moci

19.02.2017 17:03

iako je Crnadak poslao pismo ono je bilo samo upozoravajuceg karaktera jednog ministra i licne je prirode, ne sadrzi nikakve zekljucke institucija tako da Bakir prica gluposti! Jadan je narod u federaciji sa ovim Bakirim, zao mi je tih nasih Srba islamske vjeroispovjesti.

ODGOVORITE
Name

Istina

21.02.2017 23:11

Pa ni Bakir Izetbegovic nije bio ovlascen odlukom predsjednistva BiH da podnosi reviziju presude, pa ju je ipak podnio!

ODGOVORITE
Name

ajde

22.02.2017 08:07

BAKIRE NOSI TE DJAVO ZAJEDNO SA DODIKOM I COVICEM VISE STE DOSADILI I BOGU A NARODU JOS VISE:

ODGOVORITE