Mnogo fakulteta lošeg kvaliteta u Srpskoj

Profesor dr Petar Kunić o visokom obrazovanju u Srpskoj: Privatni univerziteti se otvaraju kao profitabilna preduzeća. Univerziteti ne smeju biti izraz sprege moćnika i pojedinaca koji bi laku zaradu.

Republika Srpska 24.07.2016 | 16:30
Mnogo fakulteta lošeg kvaliteta u Srpskoj
U javnom diskursu, posebno u intelektualnoj i stručnoj javnosti Republike Srpske, privatni univerziteti, odnosno fakulteti nisu zadobili legitimitet. U suštini, kritike se svode na slab kvalitet znanja koje studenti stiču na ovim visokoškolskim ustanovama.

Po mnogima razlog treba tražiti u nedostatku kvalitetnog nastavnog osoblja. U većini slučajeva nastavu izvode nastavnici u svojstvu spoljnih saradnika koji često nemaju adekvatna nastavno-naučna zvanja niti profesionalnu nastavnu karijeru. Predlog za njihov izbor podnose komisije često nekompetentnog sastava, jer je ne čine članovi iz uže oblasti za koju se kandidat bira, što se posebno odnosi na oblast prava.

Naravno da se u javnosti povlače i drugi razlozi koji se razaznaju kao slabosti u funkcionisanju ovih ustanova, kao što je nedostatak adekvatno utvrđenog kriterija za proveru znanja studenata.

Sve u svemu, sa stanovišta opšteg interesa, imajući u vidu izuzetan značaj pojedinih studijskih programa za društvenu zajednicu, opravdano se u javnoj raspravi o Zakonu o visokom obrazovanju zahteva izostavljanje mogućnosti osnivanja privatnih univerziteta u oblasti medicinskih, pravnih i pedagoških nauka.

Virtuelno objašnjenje određenih grupacija (ministara i poslanika u Narodnoj skupštini Republike Srpske, za koje se ne isključuje suvlasnički odnos u određenim univerzitetima), da bi izdvajanje određenih studijskih programa kao više važnijih značilo provođenje diskriminacije i ugrožavanje ljudskih prava, što je, kako ističu, u suprotnosti sa Ustavom Republike Srpske, svakako predstavlja klasičan vid manipulacije i veliko neznanje, uz nepostojanje osećaja krivice. Republika zasigurno ima regulatorno pravo da uređuje visoko obrazovanje prema opštem interesu, interesu zajednice u celini, i da osigura njegovu zaštitu.

Ako država procenjuje da će bolje i kvalitetnije obavljati obrazovanje u određenim oblastima uz ograničeno delovanje tržišnih načela u njihovom obavljanju, onda to zadržava u svom domenu. U protivnom, ako određeni subjekti (privatna lica) obavljaju delatnost u oblasti obrazovanja radi sticanja dobiti, onda se radi o trgovačkim društvima.

Dozvolu za rad dobili su sedam privatnih univerziteta (svaki univerzitet u svom sastavu ima pet fakulteta) i dva državna univerziteta, uz desetine visokih škola, što svakako nije mali broj privatnih visokoškolskih institucija, s obzirom na broj stanovnika, tako da Republika Srpska ima daleko najveći broj privatnih univerziteta u okruženju, iako nema dovoljno kvalitetnog profesorskog potencijala ni za državne univerzitete, a kamoli za još 35 privatnih fakulteta i veći broj visokih škola.

Stoga se može reći da je stanje u visokom obrazovanju alarmantno zabrinjavajuće, da postoji ekspanzija visokog obrazovanja niskog kvaliteta (kako reče predsednik SANU prof. dr Vladimir Kostić). Umesto da se priđe sređivanju stanja na državnim univerzitetima i selektivnom pristupu (uz pooštravanje zakonskih odredaba) otvaranju privatnih univerziteta, prišlo se otvaranju privatnih fakulteta kao profitabilnih preduzeća u gotovo svim oblastima, što je apsurd.

Apstrahovana je činjenica da univerziteti nisu profitabilne institucije (što je zakonska odredba), te da su oni deo intelektualne, duhovne i materijalne kulture čoveka i svih ljudi zajedno, kao i rezultat višedecenijske evolucije i pogodnog civilizacijskog ambijenta, a ne izraz interesne sprege između moćnika u političkoj vlasti i pojedinaca koji hoće brzu i laku zaradu.

Izvor: Novosti

Komentari / 86

Ostavite komentar
Name

ACO V .

24.07.2016 14:35

Kontaktiras Radenka Đuricu,platis i zavrsis fakultet.

ODGOVORITE
Name

Jbt Tito

24.07.2016 15:20

Komunjaro raspala. Nijedan od tih nisam završio. A mogu da predajem na svim fakultetima moje struke. A privatni sam završio. I znam daleko više nego studenti bilo kojeg državnog fakulteta u Srbiji, a koji se bave ovim čime se ja bavim. A o Srpskoj da ne govorimo.

Name

Info

24.07.2016 15:39

Kad spomenu Apeiron, pogledaj rezultate sa takmičenja učenika iz informatike, većini učenika koji su stižu do republičkog i državnog nivoa takmičenja predaju profesori koji su studirali baš na Apeironu, toliko o nekvalitetnom obrazovanju na privatnim fakultetima, a znam neke sa državnog koji ne znaju odštampati obični dokument..

Name

info

24.07.2016 16:04

nije vam svo znanje u informatici. Doduše, to vam je glavni predmet, ali površan.

Name

Sejmenovic j

24.07.2016 16:07

Ama ljudi privatni fakulteti su dobri, da vi vidite sta se radi na drzavnim fakultetima to je haos.

Name

titov dipl.inž

24.07.2016 14:46

Ne znaju tablicu množenja do 100 i pravopis, a imaju isti status kao i državni, samo uđu u stranku

ODGOVORITE
Name

Aj ne seri

24.07.2016 15:02

K**** ti znaš. Svi prestižni fakulteti u svetu su privati. Samo vi ovde zapeli. Neko drmao kavez. Uskoro ćeš kod Tita, verovatno. Nemoj da palamudiš omladini.

Name

tito

24.07.2016 15:10

ti što laješ si sa privatnog; sinergija, aperion,Pavlović i sl. Ti si uzalud tamo bio, ne studirao, gde si izgubio vrijeme i pare!

Name

DarthInVader

24.07.2016 15:32

Titov dipl. inžinjeru, nemoj me pogrešno shvatiti, ali to svoje inžinjerstvo okači mačku o rep. Potpisao si se sa titulom, što govori da si kompleksaš. Na zapadu sa tom tvojom diplomom možeš čistiti ulice. Vjerujem da ne znaš ni računar uključiti.

Name

Titovi pioniri

24.07.2016 15:38

Vreme je da umrete. Pokazali ste "znanje". Dosta je bilo vas, vreme je da dođe napredna generacija. I povedite sve takve kod Tita. Predajte štafetu, poganite sve čega se dohvatite.

Name

Re, Titovi pioniri

24.07.2016 17:05

Stafetu cemo predati i to je prirodno. Ali tebi i tebi slicnima ne sigurno. Tebi i takvima moze stapina pa cuvaj ovce, taman za toliko si obrazovan. I to neces znati da radis kako valja jer je i to casan posao. I to treba znati. Ispijat ces kafe i vodu po kaficima, uvlaciti se bezobraznijima od sebe i to sve dok tata moze da da koju markicu. A posle pametni...Tvoje zanimanje sa toliko znanja koliko si stekao moze zvati samo dipl.uvlakac. Sa drugim neces da prezivis

Name

Tralala

24.07.2016 17:16

Na svaku poziciju sam primljen isključivo zaslugom. A zna se kako ste vi dolazili do pozicije. Partijska knjižica. I sad dajete sebi za pravo da komentarišete. Narod je nepismen, a vi zaljubljenici u Tita ste godinama "učili" nove generacije. Od škola, preko dupe-uvlačenja. I u pravu ste, donekle. Jesu nepismeni i glupi, ali to je zbog vas i vama sličnih. Stoga, izvolite. Čekamo da predate štafetu, ali ne nama, već drugu Titu, niste razumeli. (Glupi ste, dragi titoisti) Aludirao sam na to da ćete na "večnu stražu", pa tamo da predate štafetu.

Name

RadikalNO

24.07.2016 18:02

Alo ljudi šta ste zapjenili. Kakve veze ima bravar Tito sa fakultetima. Činjenica je da je školstvo u bivšoj Jugi bilo na svjetskom nivou. Ovi sadašnji fakulteti su pi*kin dim od fakulteta. Platiš pa se prošetaš kroz fakultet. Da ga vidim ko sa ovdašnjih fakulteta miže otići vani i da bude priznat. Koliko su stručni pokazuju kroz politiku kroz koju su sve uništili. Znam harmunikaša koji se u dvadest i nekoj dohvatio Pala i studija ekonomije. Za samo nekoliko godina je magistrirao a već sprema i doktorat. A razlomci su mu najveći problem.

Name

Za Aj ne seri

24.07.2016 22:41

Ovaj sto se smatra Titovim inzenjerom je sve rekao ispravno.

Name

titovac

24.07.2016 14:59

Ovi sa privatnih sve ocene 9 i 10, a ja sam u SFRJ i moje kolege dobijali ocjene 6, 7, 8, a oni izuzetni 8 i 9. I danas znam bolje geografiju, istoriju, pravopis, matematiku, hemiju, fiziku od ovih sa privatnog, čak i sa državnog.

ODGOVORITE
Name

Titovac

24.07.2016 15:37

Malo kobas blajvatore, hue, hue.

Name

RadikalNO

24.07.2016 15:05

Sve fakultetske diplome u Srpskoj od '91. pa na ovamo poništiti. Tzv. fakultete pozatvarati i zabraniti otvaranje. Ko ima znanje neka izvoli na Beogradski univerzitet. Ovi što su u Srpskoj diplomirali ni vola u du*pe ne znaju ubosti. Prije dvadesetak godina na Palama pasli magarci a sad imaju univerzitet. Sprdačina od obrazovanja.

ODGOVORITE
Name

Lagano ga

24.07.2016 17:21

Otkud tebi pravoda generalizujes i osudjujes posteno stecene diplome. Da te znam isjekao bi ti jezik na par komadica

Name

Anonimus

24.07.2016 15:10

Kriterijum na sadašjim fakultetima je niži nego prije rata u srednjim školama. Univerziteti Pale, Foča, Sokolac... smijurija.

ODGOVORITE
Name

prof dr.

24.07.2016 15:18

prof.dr. koji predaju na privatnim su uglavnom nakupovali titule, a dobar gimnazijalac ima bolje znanje od njih, jer ih dosta poznajem.

ODGOVORITE
Name

marina

24.07.2016 15:49

E u pravu ste Sve PRIVATNE TREBA UKINUTI

Name

EEEEE polako

24.07.2016 16:55

Ne vredjajte gimnazijalce. Dragi moji ne zove se ona dzaba kraljica skola. A ovi jadovi sa kupljenim diplomama? Ja sebi ne bi dozvolio da budem prozivan kada god nekome padne na pamet. Ali sta da se radi, obraz pod guzu i profesor na privatnom fakultetu. A samo je jedan covek javno digao glas i to ozbiljno. Mislim da je nacelnik za prosvetu u disriktu, svaka mu cast a nas neka je stid sto ga nismo podrzali.

Name

akademik

24.07.2016 15:27

Prije rata na fakultetima su predavali svjetski ugledni akademici, prof. dr. a asistenti su ostalali najbolji studenti, a prof. je mogao postati tek nakon 10-20 godina asistiranja, a danas kupi titulu i odmah prof. na privatnom i proizvodi ove nepismene degenerike sa diplomama!

ODGOVORITE
Name

Neko

24.07.2016 17:11

Eto akademiče koliko znaš kad iz dr stavljaš tačku. Jadna je ta tvoja diploma, ako je uopšte i imaš.

Name

re neko

24.07.2016 17:47

Tvoja diploma je jadna, ako je imaš, a je je imam od 1978. g. sa tačno 23, god, starosti i od tada radim kao dipl.inž.

Name

Lingua mendum

25.07.2016 09:13

"Neko", da li ce staviti tacku iza skracenice ili nece stvar je licnog izbora odnosno stila. Dopustam da ti se njegov stil ne dopada ali to nije presudno za sustinu njegovog komentara. Sto se tice njegovog komentara, ako mene pitas, sve je u pravu.

Name

Neko

25.07.2016 20:31

*akademik: Naravno da imam i to 15-tak godina uspješno. Sad da li je jadna ili ne nije u tvom domenu da donosiš sud. *Lingua mendum: Ja se bogam i ne slažem. Niko se ne može nazvati nepismenim degenericimam ma kakvu diplomu imao i kad je stekao. Svačije se kad tada vidi kroz rad i to je za mene dovoljna kazna/nagrada. Za mene je diploma običan papir kao i svaki drugi papir (govorim u prenesenom obliku).

Name

kardelj

24.07.2016 15:47

Ovi privatni što su nervozni kad spomeneš Tita. Pitajte očeve, djedove kako je bilo za vreme Tita. Sad nemate posla a imate po 30 god. a ja sam sa 30 imao faks, odsluženu JNA, 6 god. staža. Šta će biti sa vašom penzijom? Nećete je dočekati!

ODGOVORITE
Name

Titoisti crknite

24.07.2016 15:51

Dobro se zna kako je bilo. Usput, manje od 30, radim, za penziju me zabole. Do tad ću, kao i drugi inteligentni, s privatnih, da vladam vašom stokom pionirskom, koja se u Tita kune, a od Tita im ostali samo dugovi, koje je banda komunistička ostavila. :*

Name

Dexter

24.07.2016 15:58

E pa gospodine vasa generacija je i napravila ovo stanje kako je sad , kad vam je toliko Tito bio dobar sto se niste borili za njegove ideale jebeni hipici jedva ste cekali da se dokopate oruzija.

Name

CKSKJ

24.07.2016 16:01

šta će ostati iza Dodika? Vraćenje kredita, ili oduzimanje prirodnih bogatstava, a vi što mrzite prošlost, biće te robovi, kao danas radici u RS. Pre rata SFRJ je bila dužna 22 miliJarde dolara, a sada sama RS duguje oko 6 milijardi evra, što će vraćati ovi anti komunisti.

Name

Juga

24.07.2016 16:20

Kamate...

Name

marija

24.07.2016 15:54

Sve privatne ukinuti i te takozvane diplome ponistiti.Glume da su obrazovni a znanje im je na nivou osnovne i srednje skole

ODGOVORITE
Name

V. S. Karadžić

24.07.2016 16:00

MARA I GOVEDARI Jeb'la Mara devet govedara, A sad Maru jeb'li govedari, Iste Mara iglu i konaca Da sasije pi*ku od ku*aca. 42. OPET MARA I GOVEDARI' Jeb'la Mara devet govedara, A kad stase Maru govedari, Iste Mara iglu i konaca Da zasije pi*ku od ku*aca.

Name

Re

24.07.2016 17:05

I tebe Marija u drzavnu sluzbu tako pametnu

Name

Dexter

24.07.2016 16:04

Aha znaci drzavni je dobar samo za to sto je drzavni , naravno a ta ista drzava je akreditovala privatne fakultete.A to sto ima X profesora koji predaju i na drzavnom i na privatnom nikom nista . A to sto ce uglavnom bez jake veze uglavnom ostati nezaposleni i sa jednog i sadrugog fakulteta i to nikom nista.Pored 1000 bitnih problema bitnije je da se raspravlja ko je koji fax zavrsio.

ODGOVORITE
Name

DE GOTHIA

24.07.2016 16:07

ŠTA OVAJ BIVŠI UČITELJ KUNIĆ PRIČA - PA KOD NJEGOVIH DIPLOMA JE SVE BILO SUMNJIVO OD KADA JE "NAGULIO" IZ ZAGREBA JOŠ 1991.GODINE... A ONDA MALO POLITIKA - PDP, PA MALO MINISTAR, PA "SVAĐA SA IVANIĆEM I DANAS GLUMI "AKADEMIKA"... DAKLE SAMO ON NE TREBA NIŠTA JAVNO DA IZJAVLJUJE, DAVNO JE PROČITAN OD PDP-a, PA DO DNS-a !!!

ODGOVORITE
Name

KIKI

24.07.2016 18:13

Kako te nije sramota ti si svoim povratkom iz Zagreba unistio sve drzavne fakultete,mi tvoji studenti se stidimo tebe i onog tvog ministra iz DNSa.Ti si zadnji koji trba da daje komentare,tebe interesuju samo pare.

Name

Студент

24.07.2016 16:09

Све је то у реду мој професоре, али једно велико АЛИ !!! Много је овдје истине и истине, али шта сте ви професоре са својом професионалном каријером урадили да ово поправите ? ? ? (професоре сте на државном правном факултету у Бањој Луци. ) Нежмо даље од вашег факултета, што не кажете ништа о вашем декану, "моћнику, каубоју . . . " који хоће по трећи пут да буде декан, а по свим важећим законима може да буде 2х, како то ? зашто о томе ћутите ? Зашто сте се вратили опет да примате плату профеосора кад сте отишли у пензију и узели сте отпремнине око 30 000 КМ кад сте били посланик ? ? ? нека крене свако прво од себе па онда идемо даље ... Срдачан поздрав, Ваш Студент :)

ODGOVORITE
Name

Cool

24.07.2016 20:28

Odlican komentar !!!

Name

primitivac

24.07.2016 16:12

Ovi sa privatnih su primitivni i vulgarni, što se vidi iz ovih komentara. To su, vjerovatno, vježbali na tome fakultetu, pošto su to najviše vježbali!

ODGOVORITE
Name

Pajo

24.07.2016 16:26

Privatni fakulteti su toliko "dobri" da se njihovi kadrovi uglavnom zaposljavaju po partijskoj pripadnosti u Javnoj upravi. Privatnici kojima je bitan kvalitet zaposljavaju kadrove sa drzavnih fakulteta. Toliko.

ODGOVORITE
Name

Re

24.07.2016 17:04

Znaci bolje upisati privatni fakultet

Name

Spectator

24.07.2016 16:56

Ovaj bivsi predratni "pisarcic" u studentskoj sluzbi Pravnog fakulteta u Zagrebu I asistent Vojne akademije sa Crnomerca postade ekspert za nauku I fakultete u RS. Aferim !

ODGOVORITE
Name

PRIVATNI

24.07.2016 17:23

Čitam komentare i moram da primjetim kako vas je ugasio ovaj s privatnog. Sve rupe zakrpio. A vi nastavite da mašete diplomama sa državnih fakulteta.

ODGOVORITE
Name

realnost

24.07.2016 17:53

Ovaj Kunić je u dns a oni imaju ministra Maleševića koji je totalni duduk magistriro i doktoriro u Zrenjaninu.Ne vjerujem da na tom fakultetu ima uopšte postdiplomski studij.Najrealnije je da ovi sa privatnih fakulteta idu u privatni sektor a ne na državne jasle.Mi smo jedina zemlja na svijetu koja je dozvolila da se prosvetni kadar obrazuje privatno zato nam i jeste takvo trenutno stanje.

ODGOVORITE
Name

Sanjo

24.07.2016 18:13

Kunica u zatvor

Name

Znam vas

24.07.2016 18:36

Ovim ljudima koji su stekli diplome na privatnim fakultetima, najteže je bilo završiti osnovnu školu! Ali ne treba ih napadati jer su diplomu pošteno platili, a kad su je dobili, tek tada su vidjeli šta su završili!

ODGOVORITE
Name

rekapitulacija

24.07.2016 18:57

Privatne fakultete ne treba ukidati, ali treba hitno donijeti zakon, po kojem se u javne sluzbe, ustanove i preduzeca mogu zaposljavati samo kandidati, koji imaju odgovarajuce kvalifikacije stecene na javnim visokoskolskim ustanovama!

ODGOVORITE
Name

Aleksandar

25.07.2016 10:05

To bi bilo najbolje rješenje ali bi se samim tim privatni fakulteti sami ukinuli jer na njima onda niko ne bi studirao. Na privatnim fakultetima i studiraju samo oni koji gledaju kako da se uvale na budžet i ništa ne rade. Kada bi se donio zakon da se u državnoj službi ne može raditi sa diplomom privatnog fakulteta svi privatni fakulteti bi se zatvorili u roku od dve godine, GARANTUJEM!

Name

Aleksandre

25.07.2016 11:55

Ne bi se zatvorili za 2 god., nego odmah - zato o tome i govorimo, JER KAD GANGRENA (privatne diplome u javnim institucijama) ZAHVATI DIO TIJELA - AMPUTACIJA SE MORA VRSITI ODMAH ! ! !

Name

Rjesenje

24.07.2016 19:10

Umjesto palamudjenja treba organizovati jedinstven državni ispit za sve studente koji su diplomirali i prilagoditi ga za svaku struku te na taj način doci do toga ko koliko zna. Jedini problem je sto bi i tu bilo lopovluka kao u prici.

ODGOVORITE
Name

kolle

25.07.2016 00:00

A ZASTO bi ja koji sam zavrsio fakulet [nije bitnio drzavni ili privatni] morao ici na taj j 'drzavni ispit' Meni se cini da je problem da se kao tim 'drzavnim ispitom' provjerava znanje

Name

twinforce

24.07.2016 19:36

Čitam...i ne mogu da vjerujem koliko većina na pojavu gleda površno: Studirao sam (i završio) onomad na državnom, a prije 4 godine i na privatnom fakultetu, a sve zbog promjene interesovanja i okolnosti. Ni sa jednom, ni sa drugom, a ni sa trećom diplomom nisam ni našao, ni dobio posao u državnom sektoru iz jednostavnog razloga - nisam prihvatio da ne mislim svojom glavom i da nemam svoj stav i na kraju - da budem nečovjek ili "polučovjek". Već 18 godina radimu provredi, trenutno u uspješnoj privatnoj firmi, na visokom rukovodećem mjestu. Za obavljanje posla, poslodavac traži znanje, a za isto to obavljanje posla, nekakva državica, bilo kakvu diplomu... Znam mnogo onih koji se danas hvale diplomama državnog fakulteta, a lično sam im kasnih devedesetih po nalogu upisivao "+" na prozivkama, a da ih pri tome, kao moje kolege", nisam ni poznavao. Uzgred, većina njih DOBIJA PLATU iz budžeta. Takođe, upravo radim sa diplomcima koji se pozivaju na diplome državnih fakulteta, a upitno im je i znanje iz osnovne i srednje škole. Fakultet su završili po principu copy-paste-bubica i toliko danas i znaju o onome što im piše u stečenom zvanju. Sjećam se sa tog državnog fakulteta treniranja strogoće, bez prenošenja znanja, a uglavnom od profesora-marginalaca ili senilnih... Valjda zbog svojevrsnog tvrđenja pazara i naplate u novcu i naturi?! Da ne bude da su državni loši, a privatni dobri... I na privatnom sam na spiskovima viđao imena, često i zvučna, a likove uopšte nisam. I oni su dobili diplome. Dobili su i drugi koji su redovno dolazili, manje ili više upornosti i znanja pokazali. Neki i nisu, jer su izgleda bili toliko niski da su javno iznosili stav da za pare bez znanja mogu dobiti diplomu. Vjerovatno su pogriješili, jer su to iznosili javno. Sreo sam i studente sa nivoom znanja koje nisam sreo na državnom, ali i one sa jako niskim nivoom. Odgovorno tvrdim da su jedan i drugi fakultet na kome sam studirao nudili znanje. Privatni više iz prostog razloga - profesor je na svaki moj zahtjev imao obavezu prema poslodavcu, a time i meni da mi isto prenese, a na državnom je to bila stvar volje koja uglavnom nije postojala. Još jedna napomena: Većina profesora je radila paralelno i na državni i na privatnim fakultetima po principu iz Rambove pjesme "danju Nagib, uveče Ragib". Na kraju: Mislim da je diploma u današnjem društvu postala moralna kategorija i da do nje na ovaj ili onaj način dođu svi koji žele, pri tome sa fakulteta ponesu onoliko znanja koliko smatraju da im obraz može izdržati kad u realnosti pokušaju stanu iza te iste diplome.

ODGOVORITE
Name

re

25.07.2016 01:29

Bravo za komentar istog sam misljenja nesto sam slicno ali sazetije napisala a sustina je ista-ko zeli nauciti to ce i postici a svi ostali ce novcem doci do diploma bilo na drzavnom ili privatnom fakultetu sto se na zalost u praksi odrazava lose za poslove koje nisu sposobni obavljati dok su strucniji na cekanju....

Name

masa

25.07.2016 14:34

Postovanje prema osobi koja je napisala ovaj tekst svaka Vam cast

Name

twinforce

25.07.2016 20:26

Hvala! Ovo je samo mali dio od onoga sto mogu napisati o ovoj problematici, uostalom kao i problematici sunovrata morala u drustvu uopste.

Name

roditelj

24.07.2016 19:46

Treba malo pretresti i drzavne fakultete tj profesore....sta ako su drzavni to automatski mora znaciti i kvalitetniji'po cemu,jel po broju oborenih studenata koji nemaju za kovertu? Privatni bar platis u startu i nema izivljavanja nad studentima.I jos jedno pitanje-sta upisati ako na drzavnim fakultetima nema smjerova za koje su studenti zainteresovani i koji su trazeni?Da li treba svi da budemo ekonomisti pravnici i sl. kada ih je pun biro?Ima jos na ovu temu ali to je p.... u vjetar...

ODGOVORITE
Name

nije ni bitno

24.07.2016 20:15

Ljudi manite se diskusije...kad uzmete u obzir da imamo (siguran sam 90%) jedini u okruzenju predsjednika koji ne govori niti jedan strani jezik,mislim da je tema nebitna...relacija funkcija\polozaj\radno mjesto ocigledno nema veze sa obrazovanjem.

ODGOVORITE
Name

Cool

24.07.2016 20:23

Dosta je vise i lobija sa drzavnih fakulteta. Ljubomorno cuvaju katedre izlizani i informaticki nepismeni profesori. Ko ocjenjuje rad drzavnih ? Na kraju krajeva, drzavu nam upropastise kadrovi cije diplome datiraju daleko prije privatnih fakulteta.

ODGOVORITE
Name

jovo

24.07.2016 20:38

Na privatnom fakultetu svako može diplomirati bitno je platiti.Opao je malo kriterij na državnim fakultetima zbog toga što su svi vidjeli kako se završava na privatnim fakultetima.

ODGOVORITE
Name

tako je

25.07.2016 06:23

Ovo je jedina prava istina!

Name

joja

24.07.2016 20:41

Treba preusmjeriti kadrove sa privatnih fakulteta kod privatnika a sa državnih u državne institucije i kraj priče.

ODGOVORITE
Name

nn

24.07.2016 21:40

Tacno, samo sto ni privatnici nece debile :( One hoce ove sa drzavnih koji imaju kakvo takvo znanje. Drzavne institucije popunjavaju ovi sa prvitnih, mamini i tatini sinovi i cerke koji nisu sposobni nizasta:( Pa pogledajte savjetnike sve sa privatnih, sve potomci guzonja...

Name

Da se zna

25.07.2016 07:29

Privatnicima i ne trebaju fakultetske diplome. Osim ako nisu neophodne za registraciju djelatnosti.

Name

jj

24.07.2016 21:36

Treba zatvoriti privatne fakultete i kraj. Zavrsavam u Banjoj Luci Pravni fakultet. Ti sa "kupovnih" fakulteta nama sluze za ismijavanje:( Jbg. Nista ne moze zamjeniti ono kad te pitaju:" Jel privatni ili drzavni?!" Pa kad kazes drzvani odmah govore svaka cast. Ko misli da je glup on placa fax i nosa neke skriptice, a ko hoce da ne bude "duduk" u drustvu i da zna svoju struku upisuje drzavni. Kraj.

ODGOVORITE
Name

vss

24.07.2016 21:58

Minimax je davno rekao, "Kad prolaziš kroz Banjaluku, pazi da ti ne prikače diplomu pravnog fakulteta." Sve je srozano a društvene nauke do daske. To ustvari i nisu neke nauke, smiješni su svi ti pravnici i ekonomisti koji sebe smatraju nekakvom elitom. A ne znaju dva razlomka sabrati pa pomnožiti s trećim. Još ako je jedan od njih sa negativnim predznakom...A to pravo koje studiraju uoipšte ne razumiju. A kad se na to doda da su svi korumpirani i pohlepni...SAMO BJEŽI OD NJIH I NE OSVRĆI SE!

ODGOVORITE
Name

snsd pd

24.07.2016 22:19

Treba uvesti zakon u ovu oblast a ko da uvede kad kadrovi dns koji drže ovaj resor prvi nemaju potrebne škole.Direktori osnovnih škola svi sa višom školom ili sa privatnim fakultetima,zbogom pameti .

ODGOVORITE
Name

sss

24.07.2016 22:26

Kunić je bio u penziji pa se vratio u radni odnos,kadar dns-tipičan.

ODGOVORITE
Name

Pitanje je sad

25.07.2016 07:25

A kada opet, sa mjesta profesora, ode u penziju hoće li mu ponovo dati otpremninu..?? I da li mu se sada na profesorsku platu obračunava naknada za minuli rad..?? Pošto je penzija u stvari minuli rad.

Name

Gradjanin

24.07.2016 22:45

Ovaj Kunic glumi nekakvog znalca a ustvari je bezvrijedan. Ovdje od pravne drzave nema ni d. To su krivi upravo takvi kao on. Klepaju ogromne plate a u drzavi haos.

ODGOVORITE
Name

Milos

25.07.2016 05:14

Među najgorima je banjalučki i panjanski univerzitet! Katastrofa su, dno dna.

ODGOVORITE
Name

Peki

25.07.2016 05:24

Ovaj umisljeni autoriteeet je doktorirao 1993.godine na temu "Podrustvljavanje drzavne uprave". Psihijatri za ovakve kažu da su "upadljivi".

ODGOVORITE
Name

P

25.07.2016 07:24

Konačno da neko iz vlasti kaže istinu ali šta vrijedi kad su suvlasnici tih kupovnih fakulteta gospoda iz Režima(uglav nom snsd-a i dns-a)~!

ODGOVORITE
Name

Jovo dip.pravnik 240 ects bodova

25.07.2016 07:30

Da sam znao da je ovako lako zavrsiti fakultet i postati dip.pravnik ja bi zavrsio i srednju skolu.

ODGOVORITE
Name

dipl.pravnik bez 240 ects

25.07.2016 11:32

Jest, Jovo. Sada je tako,a u vrijeme kada si trebao završit srednju skolu bilo je sasvim drugacije skolovanje, upravi zbog toga srednju nisi ni mogao završit.

Name

ssss

25.07.2016 08:15

Treba zakonski regulisati ovu oblast ove sa privatnih fakulteta preusmjeriti kod privatnika i pooštriti dozvole za rad privatnih fakulteta.Bandi dns oteti ovo ministarstvo na čelu sa ministrom i procesuirati lopove.

ODGOVORITE
Name

zakon

25.07.2016 08:37

Otjerati lopove dns iz ovog ministarstva uvesti zakon i red i ovu oblast jasno zakonski definisati.Ministar je probo pokrasti Jasenovac i na sudu je zbog toga a o drugim stvarima da se i ne govori.

ODGOVORITE
Name

pape

25.07.2016 09:15

Lopovima dns treba stati u kraj i zakonom regulisati ovu oblast.

ODGOVORITE
Name

Don Kihot

25.07.2016 10:09

i ovaj mudrijaš je učestvovao u stvaranju ovakvog stanja...fino im je kada mogu raditi na 5 privatnih fakulteta i uzimati od ljudi pare, a ovamo prodaju mudrost i veliki um kako treba i netreba da izgleda obrazovanje...znamo mi svi dobro kako, ali imate ministra kao da je na izdisaju, bez stava, znanja i ideje.....

ODGOVORITE
Name

KUM

25.07.2016 10:49

Hvala svima , Ja sam svaki put pisao na ovu temu, radio sam 40 Godina u Firmi Siemens i na mnogim vodecim pozicijama i imao sam u uvid u Studente koji su bili kod nas na Praksi kojima je Siemes omugucio diplomiranje i cak doktoriranje a potom i preuzimanje u stalni radni odnos.. prilikom moje diskusije za vrijeme odmora niko me nije htio razumiti da je nase skolstvo propalo. Ceromonije na Tv gdje se prenosi poklanjanje Diploma i proglasavaju Dr. "Nauka" i to samo na Balkanu je toliko nakaradno jer toga nigdje nema. Dr. je zvanje za jednu specijaliizaciu a ne za Nauku ili jednu oblast. Mi nemamo nijednog Instituta po ugledu na Institutu u Njemackoj. Zasto ne prestavite jednu Firmu ili Institut ili nepitate nekoga ko je tamo radio. Zalosno i Zalosno ali neznam kome to sluzi. Isto je zalosno sto studenti cute jer oni su prvi koji nemaju nista od toga. To se vidi jer mnoge komsije osim dnevne lektire nemaju nijedne knjige u kucama a djeca koriste computere samo za igrice!

ODGOVORITE
Name

Darko

25.07.2016 11:43

Privatni fakulteti su samo legalna prodaja diploma. A sad se kupuje legalno i diploma srednje skole u Sirokom Brijegu za 2600 km.

Name

Zoran

25.07.2016 12:10

I jedni i drugi su smece, kako neko uopste moze govoriti o fakultetima iz crne rupe svijeta kao o nekakvim ustanovama koje daju bilo kakvo zvanje. Pokusajte sa svojim fakultetima privatnim, a i ovim drzavnim sto se busaju u prsa kao da su svi do reda Nikola Tesla, otici u inostranstvo i nesto konkretno raditi. Eventualno neko sa ETF koji je uz fakultet sam stekao odredjena informaticka znanja bi mozda i uspio, a svi ostali su osudjeni na BiH crnu rupu svijeta u kojoj ce dobiti posao ako imaju politicke i rodbinske veze. Koliko mi je zlo od Uperionovaca jos mi je vise zlo od ovih strucnjaka sa drzavnih sto se upiru da dokazu da su bolji od "privatnika". Drzavni banjalucki fakultet jedva ima 40 ljeta i to pojedini fakulteti, dok ih je vecina stara jedva 20 godina, a mi pricamo o kvalitetu. Vecina diplomaca ne znaju nijedan strai jezik iako zdusno lazu da znaju pa kada krene dalje od haujudujudu konverzacija prestaje. u Banjaluci od obrazovnih ustanova jedino vrijedi Gimnazija sto dokazuju uspjesi njenih bivsih ucenika po bijelom svijetu.

ODGOVORITE
Name

Luka

25.07.2016 13:57

A ko im predaje dobro i nešto saznaju

ODGOVORITE
Name

momi

25.07.2016 13:59

Na pitanje gimnazijalke imate li "Logiku" bibliotekarka odgovara pitanjem je li to neka oblast iz matematike!

ODGOVORITE
Name

Slobomir

25.07.2016 14:37

Moze li neko da mi kaze kakvo je stanje na pavlovicevom fakultetu i da li se tamo neko upisuje ? Da li je to zatvoreno? Hvala.

ODGOVORITE